حضرت خدیجه(س) الگوی کامل سبک زندگی اسلامی

حضرت خدیجه (س) به عنوان اولین بانوی مسلمان در ترویج فرهنگ اسلامی و الگوی یک زن مسلمان نقش والای خود را ایفا کرده است و بانوان بسیاری از تربیت عملی وی درس ها آموخته اند.

خبرگزاری شبستان- همدان-  امّ المؤمنین، حضرت خدیجه کبری(س) دختر خویلد بن اسدبن عبدالعزی نخستین همسر رسول خدا(ص)، از زنان شریف، اصیل و نامدار عرب و اسلام می باشد. وی با این که در عصر جاهلیت، در مکه معظمه دیده به جهان گشود و در آن شهر قبیله گرا و طایفه مدار رشد و کمال یافت، در عفت، نجابت، طهارت، سخاوت، حسن معاشرت، صمیمیت، صداقت، مهر و وفا با همسر، کم نظیر بود و وی را در آن عصر، طاهره و سیده نساء قریش می خواندند و در اسلام یکی از چهار بانویی که بر تمام بانوان بهشت فضیلت و برتری دارند، شناخته شد و جز دختر ارجمندش حضرت فاطمه زهرا(س)، هیچ بانویی این مقام و فضیلت را نیافت.

 

خدیجه کبری(س) در چهل سالگی با امین قریش، حضرت محمد(ص) که در سنّ بیست و پنج سالگی بود ازدواج کرد، خدیجه کبری(س) به پیامبر(ص) عشق و علاقه ویژه ای داشت و هنگامی که آن حضرت مبعوث به رسالت شد، تمام توان و دارایی های خویش را در اختیار آن حضرت گذاشت، تا در راه اسلام و باروری آن هزینه کند. او نخستین زنی بود که به آن حضرت ایمان آورد و در این راه مشقت ها و آزارهای فراوانی از سوی قریش و اهالی مکه متحمل گردید.

 

وی تا زنده بود، در تمام صحنه ها یار و یاور رسول خدا(ص) و موجب تسلی قلب شریف آن حضرت بود و در روزگار سخت تبعید در شعب ابی طالب، هیچ گاه آن حضرت را تنها نگذاشت و با تمام وجود از وی پشتیبانی و نگه بانی می کردخدیجه(س) در خانه پیامبر(ص) دارای دو پسر به نام های قاسم و عبدالله ]معروف به طیب و طاهر[ و چهار دختر به نام های زینب، رقیه، ام کلثوم و حضرت فاطمه زهرا(س) گردید.

 

حضرت خدیجه (س) این بانوی فداکار، پس از یک عمر تلاش و کوشش و 25 سال خدمت به رسول گرامی(ص) و دین مبین اسلام، پس از بازگشت از محاصره قریش در شعب ابی طالب، در دهم رمضان سال دهم بعثت، جان به جان آفرین تسلیم و روح مطهرش به اعلی علیین عروج نمود.

 

 

فعالیت موسسه فرهنگی هنری حضرت خدیجه (س) با هدف توسعه فرهنگ زیارت و کمک به محرومان جامعه

 

و در عصر کنونی بسیاری از ارگان ها و موسسات با هدف ترویج ارزش های ناب اسلامی و کمک به محرومان و نیازمندان جامعه با تاسی از شیوه زندگی حضرت خدیجه (س) در حال فعالیت هستند که از جمله این موسسات موسسه حضرت خدیجه (س) است.

 

موسسه‌ی فرهنگی هنری حضرت خدیجه سلام الله علیها در سال ۱۳۹۴ با هدف توسعه‌ فرهنگ زیارت اهل بیت علیهم السلام تاسیس گردید و با دو اولویت زیارت اهل بیت علیهم السلام و احیای سنن فراموش شده از قبیل قربانی، اطعام غدیر و.... فعالیت خود را ادامه داده است.

قربانی مشارکتی، فرزندان غدیر، زیارت اولی ها، عقیقه و نذر نان و کفارات از برخی فعالیت های  این موسسه است.

 

کانون فرهنگی و هنری حضرت خدیجه علیها السلام با عنوان توسعه فرهنگ زیارت اهل بیت علیهم السلام و ترویج نام و مرام مادران و همسران اهل بیت علیهم السلام بویژه حضرت خدیجه علیها السلام و احیای سنن فراموش شده (برگزاری مناسبت ها و سنن فراموش شده یا کمتر مورد توجه قرار گرفته مثل قربانی،اطعام غدیر،وفات حضرت خدیجه علیها السلام و...) فعالیت آن ادامه پیدا کرد.

 

مأموریت مشخص این کانون همان گونه که از نامش برداشت می شود، ساماندهی امور زائرین با کمک و مشارکت مردم و ایجاد روحیه انجام امور خیریه حتی با ارقام محدود می باشد.

 

 

ارسال بیش از چهل هزار بسته قربانی به سی و یک استان کشور در طی ماه شعبان 

 

طرح ارسال قربانی اول ماه شعبان و نیمه شعبان که به همت خیرین گران مایه برنامه تلویزیونی سمت خدا و موسسه حضرت خدیجه سلام الله علیها و در جوار آستان مقدس بانوی کرامت انجام گردیده بود به اتمام رسید.

 در مرحله نخست این ارسال ها هفت استان و نه نقطه و در مرحله دوم بیست و چهار استان از کمک های مومنانه خیرین بهره مند گردیدند

  لازم به ذکر است که بیش از سه هزار و پانصد راس گوسفند در قالب چهل هزار بسته گوشت در میان افراد کم برخوردار سراسر کشور توزیع گردید.

 

 

 

توزیع یک هزار و ۲۰۰ بسته قربانی در بین کانون های مساجد همدان

 

حمیدرضا ناهیدی فرد» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: در آستانه فرا رسیدن عید نوروز چهارمین مرحله توزیع بسته های حمایتی در قالب گوشت گرم اهدایی موسسه حضرت خدیجه (س) شهر قم، با مشارکت و همراهی فعالان مساجد استان در میان سفره خانواده‌های نیازمند قرار گرفت.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: این بسته‌های همدلی حاوی گوشت قربانی نذری است که از سوی موسسه خیریه حضرت خدیجه (س) شهر قم و خیرین برنامه تلویزیونی «سمت خدا» که به‌صورت ماهانه به استان‌های مختلف ارسال می‌شود، تهیه‌شده و با مشارکت کانون‌های رابط در شهرستان‌های مختلف استان بین خانواده‌های نیازمند شناسایی‌شده توزیع شد.

 

وی در ادامه با اشاره به سهم هر شهرستان‌ها در این‌باره  اظهار داشت: در مرحله های قبل گوشت قربانی اهدایی در بین شهرستان های همدان توزیع شد و در این مرحله که مرحله چهارم است، گوشت قربانی در بین شهرستان  اسد آباد و همدان توزیع شد.

 

ناهیدی با بیان اینکه اولویت ما در توزیع بسته های گوشت گرم بیشتر کانون های روستایی هستند، بیان کرد: نیازمندان واجد شرایط برای دریافت بسته‌های گوشت گرم، توسط کانون‌های رابط در استان شناسایی شده و توزیع هم از طریق فعالان این کانون انجام می شود و تلاش بر این است که این بسته ها به دست نیازمندان واقعی برسد.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان گفت: سومین مرحله کمک های مومنانه در قالب توزیع گوشت قربانی همزمان با سالگرد سردار شهید قاسم سلیمانی انجام شد.

 

گفتنی است، خیران و افراد نیکوکار جهت مشارکت در هزینه های پشتیبانی و فرهنگی موسسه حضرت خدیجه (س) هدایا و نذورات خود را از طریق اهدای کمک نقدی در وب سایت موسسه به نشانی   khadije.com   به صورت ۲۴ ساعته و آنی و همچنین به صورت کارت به کارت  به شماره   ۶۰۳ ۷۹۹ ۸۱۳ ۵۶۶ ۶۶۶۶ به نام موسسه حضرت خدیجه واریز و لطفا بعد از واریز کارت به کارت به شماره  ۰۹۱۲ ۷۵۲ ۲۶۹۰ پیامک دهید مربوط به هزینه های ستادی و فرهنگی است.

 

 

کد خبر 1048709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha