مشکلی در تامین مرغ گیلان و تهران نداریم

علی اکبرنژاد با اشاره به جوجه ریزی مناسب در فروردین ماه گفت: انتظار می رود که ماه آینده با توجه به جوجه ریزی حدود ۹ میلیون قطعه، در تامین مرغ استان گیلان و بخشی از نیاز تهران و البرز مشکلی نداشته باشیم.

«میرحجت علی اکبرنژاد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: با توجه به جوجه ریزی مناسب واحدهای مرغ گوشتی استان گیلان در اسفند ماه به تعداد هشت میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه، تولید این مرغ در ماه جاری شروع شده است‌.

 


معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه میانگین روزانه تولید در هفته اول اردیبهشت ماه حدود ۵۵۰ الی ۶۰۰ تن خواهد رسید گفت: از این مقدار، ۲۵۰ تن برای استان گیلان و ۲۵۰ تن برای خارج از استان است.



وی اذعان کرد: از ۲۵۰ تن خارج از استان ۱۵۰ تن برای استان تهران و یکصد تن نیز برای استان البرز است که با توجه به تکلیفی که وزارت جهاد کشاورزی بر عهده استان گیلان گذاشته است، انجام می شود.



علی اکبرنژاد تصریح کرد: در کنار این تولید حدود ۱۰ درصد نیز به صورت مرغ های زده دار و قطعه بندی در سطح استان انجام و بخشی به خارج استان به قیمت مصوب ارسال خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در فروردین ماه جوجه ریزی مناسبی در سامانه سماصط ثبت شده است انتظار می رود که در ماه آتی نیز با توجه به جوجه ریزی حدود ۹ میلیون قطعه، در تامین مرغ استان و بخشی از نیاز تهران و البرز مشکلی نخواهیم داشت.

علی اکبرنژاد با اشاره به اینکه گیلان در حال حاضر هشت درصد گوشت مرغ کشور را تأمین می کند و در تولید مرغ اجداد رتبه برتر کشور را دارد خاطر نشان کرد: گیلان در تولید مرغ مادر گوشتی رتبه دوم و در تولید مرغ گوشتی کشور رتبه پنجم را از آن خود دارد.

کد خبر 1048790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha