جزئیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در حال بررسی است

بهروزی‌فر با بیان اینکه شاهد نوعی بی‌عدالتی در پرداخت حقوق به کارکنان غیررسمی هستیم گفت: جزئیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس در حال بررسی است.

«خلیل بهروزی‌فر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با اشاره به اینکه تنوع قراردادها در ادارات، شرکت‌ها و سازمان‌ها باید حذف و یا تبدیل شود اظهار داشت: جزئیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس در حال بررسی است و پس از اتمام روند آن در کمیسیون اجتماعی، طرح وارد صحن علنی مجلس می‌شود.

 

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت را از جمله طرح‌های مهمی که سال قبل در کمیسیون اجتماعی مجلس مورد بررسی قرار گرفت اعلام کرد و بیان داشت: این طرح جزو اولویت‌های کمیسیون اجتماعی مجلس است به علت آنکه عضویت‌های متنوعی را در سطح سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها شاهد هستیم.

 

بهروزی‌فر با تاکید بر اینکه فاصله دریافتی حقوق و مزایا این نوع عضویت‌ها با عضویت‌های رسمی و پیمانی بسیار فاحش است عنوان کرد: تقریبا می‌توان گفت نوعی بی‌عدالتی در سطح کل کشور در بحث دریافتی کارکنان غیررسمی وجود دارد لذا کمیسیون اجتماعی برای برقراری عدالت نسبی و ایجاد تحول در ساختار اداری این طرح را اولویت خود قرار داد.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در ماه‌های گذشته سخن گفت و تصریح کرد:‌ مجلس در حال حاضر بررسی جزئیات این طرح را در دستور کار خود دارد از طرفی در سه ماهه آخر سال به علت ارائه لایحه بودجه 1400 کمیسیون‌ها تقریبا تعطیل و اولویت کاری آن‌ها روی بررسی مهم‌ترین سند مالی کشور متمرکز شد.

 

وی آخرین خبرها از بررسی لایحه انتقال سوابق بیمه‌ای بین صندوق‌های بازنشستگی را نیز مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: برای تحقق این موضوع باید یکسری معیارها و شاخش‌ها رعایت شود و لایحه انتقال سوابق بیمه‌ای در کمیسیون اجتماعی مجلس جهت بررسی و انجام کار کارشناسی به عنوان کمیسیون اصلی و تخصصی مطرح شد.

 

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با تاکید بر اینکه کمیسیون اجتماعی در حال بررسی لایحه انتقال سوابق بیمه‌ای است خاطرنشان کرد: آنهایی که داوطلبانه خواستار انتقال سوابق بیمه‌ای خود بین صندوق‌های بازنشستگی هستند مطمئنا بایستی از یکسری موارد مانند وضعیت دریافتی‌هایشان پس از بازنشستگی مطلع باشند تا اینکه خود و خانواده‌هایشان در این بخش متضرر نشوند.

کد خبر 1049008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha