استکبار جهانی آفت خطرناکی بر شجره طیبه انسانیت و اسلامیت

آیت الله عبادی با بیان اینکه استکبار جهانی آفت بسیار خطرناکی بر شجره طیبه انسانیت و اسلامیت هستند، گفت: بالاترین هدف دشمن از بین بردن حیثیت اسلام است چون افکار عمومی جهان مخصوصاً محققان به اسلام گرایش دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۴ اردیبهشت) در دیدار با اعضای ستاد دیه استان ضمن تسلیت ایام رحلت حضرت خدیجه کبری(س) اظهار کرد: تحقق هر امری متکی به وجود مقتضی و عدم مانع است که تحقق اسلام به معنی صحیح آن از این اصل مستثنی نیست. البته اقتضای در آن صد درصد است اما متاسفانه موانع بیرونی در پیاده شدن اسلام وجود دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه خداوند متعال همه بندگانش را دوست دارد و انسان را به صورت ویژه دوست دارد، گفت: آنچه را که به عنوان حقوق بشر گفته می شود جز با پشتوانه چنین اعتقادی، بقیه آن کذب است چون ایجاب حقوق ضمانت اجرایی می خواهد.

 

وی با اشاره به اینکه حقوق بشری در دو بخش اخلاقی و حقوقی است، ادامه داد: ملاحظه می کنید که برای کوچکترین آسیب فیزیکی در بدن انسانی باید پاسخگو باشد اما آسیب در مسائل اخلاقی فوق این است و کسی شاید با گفتن یک جمله دل کسی را بشکند که این دیگر چیزی نیست که آسیب آن قابل کارشناسی باشد.

 

آیت الله عبادی به آسیب های زبانی و گونه های دیگر مسائل اخلاقی اشاره کرد و افزود: سیستم‌های استعماری غرب از هرگونه آسیب مادی و معنوی به نوع بشر در شیوه های اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی امتناع ندارند که یتیم خانه ایران در تصمیم شیطانی انگلیس، نصف مردم آن زمان ایران که حدود ۱۰ میلیون بودند با قحطی و فقر مُردند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: اسلام به گونه ای است که حتی جنگ نظامی آن برای حفظ حیات است و شهید حاج قاسم سلیمانی در نامه ای به فرزندش می نویسد: «من اگر سلاح به دست گرفته‌ام برای ایستادن در مقابل آدمکشان است نه برای آدم کشتن. خود را سرباز در خانه هر مسلمانی می‌بینم که در معرض خطر است و دوست دارم خداوند این قدرت را به من بدهد که بتوانم از تمام مظلومان عالم دفاع کنم».

 

وی با اشاره به اینکه حتی جنگ های نظامی اسلامی، جنگ فرهنگی است برای نجات انسان های از دست غول های بیابانی و مدعیان امروزی، ادامه داد: در پای این احکامی که نسبت به حقوق از دست رفته عده ای، کسانی گرفتار می شوند برای کسی که از روی عمد جنایتی کرده بحث ارزش و حیات و فرهنگ مطرح است اما بسیاری موارد هست که فرد مقصر نیست و قصور داشته اشت؛ یعنی اگر در خواب باشد و پای دیگری را بشکند و به او ضرر وارد کند، مقصر نیست اما بخاطر قصورش باید پاسخگو باشد.

 

امام جمعه بیرجند گفت: اگر موانع نبود و اسلام می توانست بدون مانع تحقق یابد بسیار لذت بخش و با جاذبه است. اما هواهای نفسانی در  قالب تبلیغاتی و نظامی مانع می شود و به تعبیر دشمن همه گزینه ها برای ضربه زدن به اسلام روی میز دارد و بالاترین هدف دشمن از ایجاد گروه های تروریستی داعشی، طالبان و القاعده، از بین بردن حیثیت اسلام است چون افکار عمومی جهان مخصوصاً محققان به اسلام گرایش دارد.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه استکبار به هیچ جای دنیا اجازه نمی دهند مستقل باشد، تصریح کرد: دشمن لحظه به لحظه آسیب و مانع ایجاد می کند و هر جا انسان شایسته و خوبی است به بهانه های مختلف ترور و حذف فیزیکی می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی آفت بسیار خطرناکی بر شجره طیبه انسانیت و اسلامیت هستند، افزود: اما با همه ریزش هایی که به گونه های مختلف از توزیع مواد مخدر تا فقر، فحشا و منکراتی که ایجاد می کنند، این مردم شریف هماهنگونه که در رفراندوم ابتدای انقلاب نسبت به اسلام بیش از ۹۸ رصد رأی دادند، ایستاده هستند. البته مردم از مسئولان ناراضی هستند چون اسلام و عدالت را در جامعه پیاده نمی کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به کمک های مردمی در انواع خیرات و جشن گلریزان اشاره کرد و گفت: کار شایسته ستاد دیه برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و نیازمند بسیار عظیم است چون کیفیت آن انسانی و خدایی است.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه دنیا صحنه آزمایش انسان است، افزود: شما تاکنون موفق بوده اید و در حدیث آمده است«أَلدّالُّ عَلَى الْخَيْرِ كَفاعِلِه؛كسى كه ديگران را به كار نيک راهنمائى كند گويا خود، آن را انـجام داده است».

 

وی در پایان بر توسعه و فرهنگ سازی کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد تأکید کرد و گفت: اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی و رسانه برای جذب مشارکت مردم به این کار خیر افزایش یابد.
 

 

 

کد خبر 1049032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha