سرویس به موقع کولر و استفاده از سایبان موجب صرفه جویی۳۰ درصدی در برق می شود

گفت: سرویس به موقع کولر و استفاده از سایبان و دمای آسایش در فصل تابستان که ۲۴ درجه است موجب صرفه جویی۳۰ درصدی در برق می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جلال زراعت پیشه»، امروز (شنبه 4 اردیبهشت) با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف برق در جمع خبرنگاران به صورت مجازی گفت: مشارکت مشترکان برق و تفاهم همگانی، راه حل دائمی مدیریت مصرف پایدار برق در تابستان پیش رو است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز افزود: بخش عمده افزایش مصرف برق به استفاده وسایل سرمایشی در فصل تابستان مربوط می شود و استفاده از کولرهای گازی به ویژه در مناطق جنوب کشور در افزایش مصرف برق تاثیر فراوانی دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حداکثر مصرف برق در محدوده تحت مدیریت شرکت توزیع نیروی برق شیراز، حدود یک هزاز مگاوات است که در تابستان به بیش از یک هزار و 400 مگاوات می رسد و افزایش 40 درصدی دارد.

زراعت پیشه تصریح کرد: انرژی برق از گرانترین انواع انرژی است که تولید هر مگاوات آن به 500 هزار دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.

وی ادامه داد: سرویس به موقع کولر و استفاده از سایبان و دمای آسایش در فصل تابستان که 24 درجه است موجب صرفه جویی30 درصدی در برق می شود و خاموش کردن کامل وسایل برقی و خارج کردن 2 شاخه برق وسایل برقی که نیازی به استفاده مداوم آنها وجود ندارد موجب صرفه جویی 10 درصدی مصرف برق می شود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز تصریح کرد: در سال های گذشته در تابستان شاهد افزایش هفت درصدی مصرف انرژی برق بودیم اما با اطلاع رسانی همراهی مردم، رشد مصرف برق در کل کشور طی روزهای پیک بار در تابستان به کمتر از سه درصد محدود شده است.

زراعت پیشه با اشاره به طرح ملی «برق من» گفت: در این طرح مشترکان به سه گروه کم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف تقسیم شده اند و مشترکان کم مصرف از تخفیف صد در صدی برخوردار می شوند.

وی افزود: بخش صنعت و کشاورزی در صرفه جویی در مصرف برق نقش موثری داشته اند و در بخش صنایع با انتقال مصارف از زمان اوج بار به زمان های کم باری، استفاده از مولدهای خود تامین، جابجایی روزهای تعطیل و ... همکاری مطلوبی داشته اند.

زراعت پیشه اضافه کرد: در بخش کشاورزی با قطع و یا کاهش مصرف برق در ساعات اوج مصرف، صرفه جویی کرده و پاداش 33 میلیارد ریالی در سال گذشته دریافت کرده اند.

کد خبر 1049135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha