مشارکت ۳۲ محله کردستان در مهرواره محله همدلی

حجت‌الاسلام حاتمیان گفت: در راستای اجرای طرح مهرواره محله همدلی تاکنون ۳۲ محله در استان کردستان شرکت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان(۴ اردیبهشت۱۴۰۰) در جمع خبرگزاری‌های استان اظهار کرد: شرایط حاکم و گسترش ویروس کرونا بخش عظیمی از فعالیت‌های فرهنگی و دینی را محدود و یا به تعطیلی کشیده است اما با توجه به شرایط موجود برنامه‌های مختلفی در استان اجرا می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه این برنامه‌ها در قالب فعالیت اعزام مبلغ در مناسبت‌ها از جمله ماه مبارک رمضان، روحانیون مستقر، فعالیت‌های تبلیغی و توجیهی، شورای هیئات مذهبی و غیره در استان پیگیری و دنیال می‌شود، افزود: تجلیل از خانه‌های قرآنی فعال اهل سنت استان از جمله محور فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در ایام ماه مبارک رمضان است.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 310 خانه قرآنی در شهر و روستاهای کردستان فعال است، افزود: از این تعداد 60 مورد ثبت سامانه سازمان تبلیغات است و مابقی سنتی فعالیت می‌کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: 40 موسسه قرآنی نیز در استان فعالیت دارند که زیر نظر اتحادیه موسسات قرآنی استان فعالیت دارند.

 

حجت‌الاسلام حاتمیان با اشاره به اینکه 110 خانه قرآن در سطح کشور مورد تکریم قرار می‌گیرند، افزود: از این تعداد 17 خانه قرآن در کردستان مورد تجلیل قرار می‌گیرند و علاوه بر تجلیل از مدیران این خانه‌ها، تجلیل از قرآن آموزان و مربیان خانه‌های قرآن نیز در ایام رمضان انجام می‌گیرد.

 

اجرای طرح افطاری وحدت و مقاومت در چهار شهرستان کردستان

 

وی اعلام کرد: افطاری وحدت و مقاومت در چهار شهرستان کردستان شامل سنندج، سقز، مریوان و سروآباد از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان در ماه مبارک رمضان است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌گیرد.

 

وی اضافه کرد: براساس اجرای این طرح نشست‌های هم اندیشی با علما و روحانیون به منظور هم‌افزایی بیشتر و انسجام بین روحانیون شیعه و سنی برگزار می‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان، بیان کرد: معرفی 45 قاری برتر استان به سازمان کشور که 30 نفر از این تعداد انتخاب و سازمان تبلیغات اسلامی کشور هر روز با یکی از این قاریان گفتگوهای قرآنی و فرهنگی خواهند داشت و در فضای مجازی و رسانه‌ها منعکس می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام حاتمیان معرفی دو قاری برتر به سیمای مرکز، تهیه دو کلیپ قرآنی با حضور قاریان برجسته کردستان در پارک آبیدر و در خانه کرد، اکران 15 طرح تبلیغاتی ویژه ماه مبارک رمضان که از طریق تلویزیون‌های شهری در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

 

لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در کردستان

 

وی به برنامه‌های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در سال 1400 پرداخت و اظهار کرد: در راستای تدوین برنامه‌های فرهنگی رویکردهای مختلفی مد نظر است که مسئله و موضوع محوری در اجرای فعالیت‌های استان از جمله این رویکردهاست.

 

وی استفاده از ظرفیت‌های مردمی و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی سازمان‌های مردم نهاد و مراکز قرآنی، استفاده از چهره‌های علمی فرهنگی اثرگذار در اجرای فعالیت‌های فرهنگی، مدیریت تعاملی با نهادها و سازمان‌ها و عام شمول بودم و فراگیرکردن فعالیت‌ها در استان را از دیگر رویکردهای تبلیغات اسلامی کردستان در سال 1400 دانست.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه بیش از سی درصد جمعیت سنندج حاشیه‌نشین هستند که شاهد وقوع و بروز و ظهور ناهنجاری‌های اجتماعی در این نواحی هستیم، اذعان کرد: سال گذشته هفت پایگاه اجتماعی در سنندج، شش پایگاه در مریوان و دو پایگاه در سقز راه‌اندازی شد و امسال نیز فعالیت این پایگاهها به منظور افزایش تاب‌آوری خانواده‌ها، آموزش سبک زندگی و مهارت‌های زندگی استمرار می‌یابد.

 

حجت‌الاسلام حاتمیان خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در نظر دارد مجموعه فعالیت‌های فرهنگی را متوازن بین جامعه کردستان برگزار کند و گرایشی به سمت قشری از جامعه در کار نباشد و در این راستا سه اولویت مورد توجه خواهد بود که شامل ارائه خدمات تبلیغی متناسب با جمعیت شیعی استان (با استفاده از ظرفیت اعزام مبلغین، کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی)، ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی به جامعه اهل سنت استان( با استفاده از ظرفیت نواحی منفصل شهری، پایگاههای اجتماعی و مراکز قرآنی) و فعالیت در فضای مجازی و روسانه با هدف توسعه مخاطب گفتمانی و انقلاب اسلامی است.

 

اجرای مهرواره محله همدل در کردستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح مهرواره محله همدل در استان اشاره کرد و گفت: این طرح به منظور ایجاد نشاط، امید و تقویت خودباوری بین مردم و مشارکت مردم در حل مشکلات خودشان اجرا می‌شود.

 

حجت‌الاسلام حاتمیان با اشاره به اینکه بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی اجرای طرح مهرواره محله همدلی را در سطح کشور اجرا می‌کند، اضافه کرد: براساس اجرای این طرح که از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده است، همه مردم می‌توانند با حضور فعال خود در این مهرواره شرکت کنند و با همدلی و همراهی مردم قطعا مشکلات مرتفع می‌شود.

 

وی افزود: طرح مهرواره محله همدلی در همه استان‌های کشور اجرا می‌شود که براساس این طرح با رویکرد مسجدمحوری برای بررسی مشکلات محلات و پیگیری برای حل این مشکلات توسط مردم اقدام می‌شود.

 

وی اضافه کرد: شرکت کنندگان با ارسال عدد یک به شماره پیامکی 5000175 می‌توانند اپلیکیشن مهرواره محله همدلی را دریافت و مشکلات محله خود را اعلام کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بر لزوم همکاری رسانه‌ها در مشارکت حداکثری مردم برای اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: محلاتی که بتوانند مشکلات خود را حل کنند با بررسی و ارزیابی توسط سازمان مرکز جوایزی دریافت خواهند کرد.

 

وی گفت: نفر اول این طرح 200 میلیون تومان، نفر دوم 100 میلیون تومان و نفر سوم نیز 50 میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

کد خبر 1049140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha