اسرائیل هنوز نمی‌داند از کدام طرف سیلی خورده‌ است

تحلیلگر مسائل غرب آسیا با اشاره به عدم ثبت هیچ اثری از مسیر موشک شلیک شده به «دیمونا» گفت: اسرائیل متوجه شد هرگونه ناامن سازی در غرب آسیا برای او هزینه‌های سنگین دربر دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سیدرضا صدرالحسینی در گفتگو با برنامه «رویداد» در خصوص چرایی ننشستن موشک شلیک شده به سمت اراضی در قلبِ تاسیسات «دیمونا» اظهار کرد: اگر این موشک به قلب تاسیسات برخورد می کرد، تشعشعاتی پدی می آورد که شرایط نامطلوب محیط زیستی و انسانی درپی داشت.

وی با اشاره به اینکه کسانی که باید پیام این موشک را دریافت می کردند، امروز بخوبی متوجه آن شدند، افزود: آن ها دانسته اند برای تنظیم موشک های بعدی هیچ اشکالی در کار نیست.

صدرالحسینی این مسئله را نشان دهنده ناکارآمدی گنبد آهنین و عبور چندین باره موشک های فلسطین از این منطقه گفت: آن ها فضا و اتمسفر رژیم صهیونیستی را به خطر انداخته اند.

وی با طرح این پرسش که «چگونه کسی که قادر به حمایت از خود نیست، کلید امنیت برخی دیگر در غرب آسیا را می خواهد بدست بگیرد؟» تاکید کرد که کشورهای کوچک حوزه خلیج فارس از حمله این برخی ها هستند.

صدرالحسینی یادآور شد: این آسیب پذیری ما را به یاد سال 2006 می اندازد که توران وحشت از سوی مقاومت ایجاد و رژیم صهونیستی را در لاک خود فرو برد.

وی همچنین تحولات داخل سرزمین های اشغالی را متذکر شد و افزود: دولت شکننده کنونی با فشارهایی مضاعف روبرو است و لیبرمن به عنوان وزیر دفاع سابق این رژیم نتانیاهو با با تمسخر مورد خطاب قرار داد.

صدرالحسینی با اعلام اینکه مردم سرزمین های اشغالی شب را در سنگرها سپری کرده اند، گفت: این رژیم متوجه شد هرگونه ناامن سازی در غرب آسیا برای او هزینه های سنگین دربر دارد.

وی با اشاره به نشت مجدد آمونیاک در بندر حیفا در ظهر امروز، گفت: شرایط سرزمین های اشغالی و اشغالگران نابسامان است و تعطیلی بخشی از ادارات به دلیل ترس از خروج از منزل بوجود آمده است.

صدرالحسینی ادامه داد: اینها در گزارش های رسمی و رسانه ای حتی به فرار نیروهای رسانه ای ارتش اشاره کردند که نشان از شرایطی شکننده دارد.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا افزود: روز گذشته تعدادی از مقامات این رژیم برای رایزنی به امریکا رفتند و این سفر غیر مترقبه نشان دهنده دست پاچگی صهیونیست ها و غافلگیری از سوی مقاومت است.

صدرالحسینی گفت: آن ها هنوز نمی دانند چه اتفاقی و از کدام سمت افتاده است، نمی دانند این اتفاق از سوریه یا فلسطین یا جنوب لبنان بوده است؛ چون هیچ ثبتی در دستگاه های الکترونیکی آن ها اتفاق نیفتاده است.

کد خبر 1049319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha