قشر کارگر مشغول جهاد اقتصادی هستند/ زمینه امنیت شغلی کارگران فراهم شود

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه انتظار می رود مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانینی کارگشا و کاربردی زمینه امنیت شغلی کارگران را فراهم کند، گفت: قشر کارگر به لحاظ تنوع مهارتهایی که در ارائه خدمات به مردم دارند، مشغول جهاد اقتصادی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز(۴ اردیبهشت) دیدار رئیس و مدیران عضو شورای هماهنگی دستگاه های تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای کمیته کارگری و کارفرمایی ستاد بزرگداشت هفته کارگر استان ایلام، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آغاز هفته کار و کارگر، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای خودسازی است تا در کنار تلاش برای زندگی دنیوی، ذخائر معنوی ارزشمندی برای آخرت جمع آوری کنیم.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با اشاره به فرصت استثنایی ماه مبارک رمضان برای پرورش روح و انس با قرآن کریم، تصریح کرد: به تعبیر پیامبر مکرم اسلام (ص) ماه رمضان، ماه میهمانی خداست، به تعبیری شیوه ضیافت الله تقویت روح و پذیرایی از بُعد معنوی انسان است.

 

وی یادآور شد: آنچه که موجب تقویت جسم و قوای حیوانی انسان شود، طبیعتا منجر به تضعیف روح انسان می شود، گفت: آثار و برکات مادی و معنوی فریضه روزه داری بسیار زیاد و ارزشمند است و از آنجا که بخش عمده بیماری ها به خاطر اسراف و پرخوری است لذا یکی از آثار خوب روزه داری، تاثیر مثبت بر سلامت جسم و جان انسان است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره نقش آفرینی ارزنده قشر کارگری در جامعه، ابراز کرد: قشر کارگر به لحاظ تنوع مهارتهایی که در ارائه خدمات به مردم دارند، مشغول جهاد اقتصادی هستند.

وی با اشاره به وجود ظرفیت های بالا در بخش های مختلف کشاورزی، صنعتی و عمرانی در استان بر لزوم اصلاح و گسترش فرهنگ کار و اشتغال بین جوانان تحصیلکرده و بیکار استان تاکید کرد و افزود: ظرفیتهای اشتغال بدون استفاده زیادی مثل مسیر زوار کربلا وجود دارد که در این زمینه باید برنامه ریزی و تجدید نظر لازم صورت گیرد، همچنین در صنوف مختلف مهاجرینی از سایر استانها داریم که برای انجام خدمات کشاورزی و ساختمانی به استان وارد می شوند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اهمیت فرهنگ کار و اشتغال در اسلام، تصریح کرد: تلاش انسان جهت تامین نیازهای مادی خانواده بالاترین عبادت است، چنانچه در روایات اسلامی داریم کسی که برای تامین خانواده تلاش میکند مانند شخصی است که در راه خدا جهاد می کند.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به عدم تحقق یکسان سازی در پرداخت حقوق ها توسط دولت و در نتیجه تبعیض موجود در میزان پرداخت حقوق و مزایای قشر کارگری در مقایسه با سایر شاغلین جامعه، خاطرنشان کرد: انتظار می رود مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانینی کارگشا و کاربردی زمینه امنیت شغلی کارگران را فراهم نموده، ضمنا با حمایت مالی لازم از نهاد تامین اجتماعی به عنوان متولی اشتغال، سازوکاری ایجاد کند که بیمه بیکاری کارگران جویای کار نیز پرداخت شود.

کد خبر 1049337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha