پیش بینی برداشت بالغ بر ۱۳۵ هزار تن برگ سبز  در سال جاری

جهانساز گفت: امسال بیش از ۱۴۰ کارخانه برای خرید قیمت تضمینی برگ سبز چای و تبدیل فراوری برگ سبز خریداری شده اعلام آمادگی کردند و پیش بینی ما این است که بالغ بر ۱۳۵ هزار تن برگ سبز خریداری شود.

« حبیب جهانساز » در حاشیه آئین بهره برداری و برداشت برگ سبز چای در کارخانه صابونچی کومله به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: امروز(شنبه، ۴ اردیبهشت ) رسما بهره برداری از باغات چای گیلان و مازندران آغاز شد.

 

رییس سازمان چای کشور با بیان اینکه بالغ بر ۲۸ هزار هکتار سطح زیر کشت چای در استان های گیلان و مازندران است، افزود: از این‌مقدار ۲۵ هزار هکتار در استان گیلان و مابقی در استان مازندران است.

 


جهانساز با بیان اینکه امسال خوشبختانه قیمت برگ سبز چای به موقع اعلام و مقدمات به موقع فراهم شده است، تصریح کرد: بیش از ۱۴۰ کارخانه برای خرید قیمت تضمینی برگ سبز چای و تبدیل فراوری برگ سبز خریداری شده اعلام آمادگی کردند و پیش بینی ما این است که بالغ بر ۱۳۵ هزار تن برگ سبز خریداری شود.

 

وی ادامه داد: برگ سبز درجه یک، شش هزار و ۶۹۰ تومان و درجه دوم چهار هزار و ۴۸۱ تومان قیمت گذاری شده است.

 

جهانساز با اشاره با اینکه امسال وضعیت باغات خوب ارزیابی شده است، تصریح کرد: امسال ۵۵  میلیارد تومان از ظرفیت صندوق و بانک ها تسهیلات پرداخت شد که ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش در اختیار چایکاران قرار گرفت و  به ازای هر هکتار سه میلیون تومان پرداخت شد.

 

رییس سازمان چای کشور ادامه داد: از ظرفیت سرمایه گذاری صندوق در بانک های مهر و توسعه و تعاون،  ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای کارهای سرمایه ای اختصاص و برای خرید ماشین آلات کشاورزی هیچ گونه محدودیتی وجود نداشت و وام چهار صد با بازپرداخت چهار ساله پرداخت شد.

 

 

کد خبر 1049354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha