۹۰ درصد قصه های «من قاسم سلیمانی ام» مستند است

شاه کرم با بیان اینکه کتاب «من قاسم سلیمانی ام» شامل پنج نمایش نامه کوتاه و خیابانی است، گفت: تحقیق و پژوهش درباره لشکر ۴۱ ثارالله زمینه ای برای آشنایی ام با حاج قاسم سلیمانی شد.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی، مریم داوری: «مرتضی شاه کرم» متولد 1363 در خرمشهر است. در سال 73 با شرکت در کلاس های تئاتر در خرمشهر بازیگری را آموخت و در نخستین حضورش موفق به دریافت عنوان بهترین بازیگر مرد جشنواره امور مساجد استان خوزستان شد. وی با بازی در فیلم «به تهران خوش امدی» وارد سینما شد سپس با بازی در فیلم «اینجا خانه من است» در سال 97 درخشید. جدیدترین حضور تلویزیونی مرتضی شاه کرم در سریال نجلا بود. وی علاوه بر بازیگری و کارگردانی، نویسنده و فیلنامه نویس نیز هست .گندم،برونسی،نوبت یعنی بعدی، تمام من همه عدو و جهشه از جمله کتابهای شاه کرم است. کتاب «من قاسم سلیمانی ام» اثر جدید  شاه کرم است که در این زمینه گفتگویی با وی ترتیب دادیم که قسمت نخست آن بدین شرح است:

 

کتاب «من قاسم سلیمانی ام» در چه قالبی نوشته شده است؟

کتاب «من قاسم سلیمانی ام» شامل پنج نمایش نامه کوتاه و خیابانی است. این کتاب مشتمل بر 88 صفحه است که از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

 

عناوین این نمایشنامه ها چیست؟

کتاب مشتمل بر شامل پنج نمایشنامه «مهندس مین»، «کاخ ریاست جمهوری»، «سرباز سردار»، «مفقود دوم» و نمایش کوتاه «من قاسم سلیمانی‌ام»  است.

 

چه شد که تصمیم گرفتید در مورد حاج قاسم کتاب بنویسید؟

بعد از شنیدن خبر شهادت حاج قاسم دوست داشتم در مورد ایشان قلم بزنم. حوزه هنری از ما خواست که نمایشنامه ای با موضوع حاج قاسم تولید کنم و من هم دست به کار شدم. 90 درصد قصه های کتاب «من قاسم سلیمانی ام» مستند است.

 

چقدر از حاج قاسم سلیمانی شناخت داشتید؟

قبل از شهادت حاج قاسم سلیمانی می خواستم در مورد لشکر 41 ثارالله کتاب بنویسم. این لشکر را خود حاج قاسم تشکیل داده بود. تحقیق و پژوهش محلی را در کرمان آغاز کردم. می دانستم که حاج قاسم در دوران دفاع مقدس لشکر 41 ثارالله را تشکیل داده است. تحقیق و پژوهش درباره لشکر 41 ثارالله زمینه ای برای آشنایی ام با حاج قاسم سلیمانی شد. با تمام اطرافیان و نزدیکان حاج قاسم سلیمانی صحبت کردم تا کتاب را بنویسم.

 

کتاب در مورد لشکر 41 ثارلله بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی منتشر شد؟

نه. این کتاب یک سال و نیم قبل از شهادت حاج قاسم سلیمانی نوشته شد و ثمره آن نمایش «مثل ماهی در خاک» به کارگردانی کوروش زارعی بود. در لشکر 41 ثارالله گردانی از غواص ها داشتیم که جزو برترین غواص های دفاع مقدس محسوب می شدند. جالب است که بچه های کویر درجه یک ترین غواصان دوران دفاع مقدس بودند که این تناقض دارد؛ بدین ترتیب نوشتن «مثل ماهی در خاک» باب آشنایی من با زندگی حاج قاسم سلیمانی بود.

 

کد خبر 1049357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha