چهاردهمین جشنواره قرآنی آسمانی ها برگزار می شود/ نشاط معنوی دستاورد برنامه های مذهبی

جشنواره قرآنی کودک و نوجوان آسمانی ها تیران همزمان با ماه مبارک رمضان به همت کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی تیران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، جشنواره قرآنی کودک و نوجوان آسمانی ها یکی از رویدادهای مهم فرهنگی و قرآنی است که طی سال های گذشته همزمان با ماه مبارک رمضان با محوریت جز سی ام قرآن مجید در رشته های حفظ، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق برگزار شده که این برنامه امسال نیز برگزار خواهد شد.

 

انس با قرآن و ایجاد شور و نشاط معنوی مهمترین هدف و دستاورد این رویداد فرهنگی است که هر سال در بهار قرآن انجام و فرصت های زیادی را برای شکوفایی و رشد استعدادهای قرآنی فراهم می کند.

 

نحوه برگزاری این برنامه در شرایط کرونایی متفاوت بوده اما موجب تعطیلی و شرایط سخت برای آنان نشده است.

 

به گفته متولیان برگزاری این اقدام قرآنی، نحوه برگزاری این جشنواره قرآنی متناسب با شرایط کرونا خواهد بود و آزمون و آیین اختتامیه نیز در صورت شرایط مساعد حضور و در غیر این صورت به صورت مجازی و از طریق شبکه های اجتماعی عملیاتی و اجرا می شود.

 

تجلیل از برگزیدگان این جشنواره نیز در آیین اختتامیه صورت می گیرد.

 

کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران، موسسه مردم نهاد نسل جوان فردا و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون از حامیان این جشنواره هستند که در برگزاری این فعالیت همکاری و مشارکت دارند.

 

14 اردیبشهت ماه مصادف با سالروز شهادت حضرت علی(ع) به عنوان روز برگزاری مسابقه پیش بینی شده که به صورت تلفنی و یا تماس واتساپ اجرا خواهد شد و زمان مراسم اختتامیه نیز بعدا اعلام می شود.

 

برای ایجاد یک فضای قرآنی در بین شرکت کنندگان، هر روز تعدادی از سوره های قرآن برای تمرین قرائت و حفظ مشخص می شود و افراد به صورت انفرادی و یا با دوستان خود تمرین می کنند و خانه های قرآنی اینگونه شکل گرفته است.

 

*سرمایه گذاری در حوزه قرآنی برای کودکان و نوجوانان

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با تاکید بر ترویج آموزه های دینی در جامعه گفت: سرمایه گذاری در حوزه قرآنی برای کودکان و نوجوانان ضرورت غیرقابل انکار است.

 

«اقبال صالحی» افزود: باید توانایی و استعدادهای این قشر را برای عرصه های مختلف فرهنگی، هنری و قرآنی در نظر گرفت و متناسب با شرایط سنی و توانایی های آن ها برنامه هایی را تدوین و اجرا کرد.

 

وی با اشاره به برگزاری منظم چهارده دوره مسابقه قرآنی با محوریت کودکان و نوجوانان اظهارداشت: این چهارده سال متوالی اهمیت خاصی برای نهادینه سازی این رویداد قرآنی داشته و برکات آن به مردم، کودکان و نوجوانان و خانواده ها خواهد رسید.

 

*رقابت سازنده برای نسل کودک و نوجوان

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران خاطرنشان کرد: رقابت سازنده و مفید برای کودکان و نوجوانان در ماه مبارک رمضان ایجاد شده و امسال برگزاری این رویداد نیز بر عهده همین قشر قرار گرفته تا بر نحوه برنامه ریزی، اجرا و تهیه جوایز مشارکت نقش داشته باشند.

 

کد خبر 1049361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha