امکان جمع آوری الکترونیکی زکات فطره در استان زنجان فراهم است

به گفته صفری، با توجه به محدودیت های ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا و تعطیلی اماکن مذهبی و مساجد با برنامه ریزی انجام شده زکات فطره و کفارات به صورت الکترونیکی و غیر حضوری جمع آوری می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از طرح های اجرایی کمیته امداد استان زنجان به عنوان دبیر شورای زکات این استان در ماه مبارک رمضان جمع آوری زکات فطره و کفارات است، گفت: یکی از رویکردهای این نهاد در ساماندهی، مدیریت و جمع آوری زکات فطره در قالب طرح مسجد محوری بهره گیری از ظرفیت مساجد، پایگاههای بسیج و اماکن مذهبی به منظور تسهیل و تسریع در جمع آوری و هزینه کرد زکات فطره و کفارات با محوریت مساجد است.

 

هدایت صفری با اشاره به محدودیت های ایجاد شده در بهره برداری مناسب از ظرفیت مساجد در ساماندهی و مدیریت جمع آوری و هزینه کرد زکات فطره به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، افزود: با توجه به محدودیت های ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا و تعطیلی اماکن مذهبی و مساجد با برنامه ریزی انجام شده زکات فطره و کفارات به صورت الکترونیکی و غیر حضوری جمع آوری می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با همین رویکرد سامانه آنی پرداخت#۰۲۴*۸۸۷۷* و تلفن گویای ۳۳۱۱۶ و نرم افزارهای موبایلی سنا، سکه و ایوا برای دریافت الکترونیکی زکات فطره، کفارات و وجوهات شرعی مومنین روزه دار استان زنجان پیش بینی شده و هم استانی های عزیز می توانند با استفاده از این روش ها زکات فطره و وجوهات شرعی خود را برای رساندن سریع به دست افراد نیازمند و مستحق پرداخت نمایند.

 

 این مقام مسئول یادآور شد: در راستای لبیک به ندای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص سومین رزمایش ایران همدل که در قالب "اطعام مهدوی وافطاری ساده " از ابتدای ماه مبارک رمضان  در حال اجراست، تاکنون تعداد ۲۵ هزار و۳۲۸ پرس غذای گرم به ارزش شش میلیارد و ۹۰۳ میلیون ریال با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی وحفظ عزت نفس وکرامت انسانی خانواده ها در بین مددجویان عزیز تحت حمایت وسایر اقشار نیازمند توزیع شده است.

 

وی به فعالیت ۴۵آشپزخانه برای اطعام نیازمندان درطول ماه مبارک رمضان در  سطح استان اشاره کرد وافزود: مجوز فعالیت این مراکز از سوی مراکز بهداشتی اخذ ومسئولین بهداشت ودرمان کمیته امداد شهرستانها  در تمام مراحل پخت، بسته بندی وتوزیع غذای گرم نظارت کامل دارند.

 

صفری از اجرای طرح افطاری ساده با مساعدت وهمکاری خیران نیکوکار خبر داد وافزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان تعداد ۷۳ هزار و ۱۸۰ افطاری ساده به ارزش بیش از یک میلیارد و ۷۳۶ میلیون ریال بین خانواده های عزیز تحت حمایت وسایر اقشار  ومومنین روزه دار توزیع شده است .  

 

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه  هدف از این رزمایش استفاده از ظرفیت خیران ونیکوکاران وآحاد مردم ولایی استان در زمینه خدمت رسانی به نیازمندان عزیز تحت حمایت وسایر اقشار نیازمند است تصریح کرد : مردم سخاوتنمند ونیکوکار استان می توانند با اهدای کمک های خود به هر مبلغی هر چند ناچیز در این کار خیر سهمی ویژه داشته باشند.

 

کد خبر 1049420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha