سخت گیری بیش از حد برای تعطیل شدن مساجد موجب دلخوری مردم می شود

آیت الله عابدینی گفت: اینگونه نباشد که نسبت به مساجد سخت‌گیری ‌ها تا حد بالایی اجرایی شود و در فضاهای دیگر این سخت‌گیری ‌ها وجود نداشته باشد و این موضوع موجب آزار و دلخوری مردم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» درجلسه برگزاری برنامه ‌های شب قدر و بازگشایی مساجد در قزوین بیان کرد: نباید تصمیم گیری ‌ها به گونه ‌ای باشد که مردم موضع‌ گیری کنند و احساس شان این باشد که با وجود رعایت تمام پروتکل ‌های بهداشتی در مساجد، باز هم این مساجد هستند که بسته می‌شوند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: اینگونه نباشد که نسبت به مساجد سخت‌گیری ‌ها تا حد بالایی اجرایی شود و در فضاهای دیگر این سخت‌گیری ‌ها نسبت به مساجدی که طبق آمار بیشترین رعایت ها را داشته‌اند، وجود نداشته باشد و این موضوع موجب آزار و دلخوری مردم می شود.

 

وی عنوان کرد: روشن شدن چراغ مساجد و شکل‌ گیری صفوف نمازهای جماعت با رنج‌ها و تلاش‌های بسیاری در طول تاریخ صورت گرفته است و نباید این سرمایه‌های اجتماعی را نادیده بگیریم.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: حفظ سلامت و بهداشت مردم را وظیفه شرعی خود می‌دانیم و این مهم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به شدت قبول داریم اما باید مراقب باشیم با این مسائل سیاسی برخورد نشود.

 

وی تأکید کرد: مجموعه مساجد و متولیان امر همه همکاری‌ها را با مسئولان بهداشت و درمان دارند و تلاش شده تا بیشتر از پروتکل‌ها، رعایت مسائل بهداشتی صورت بگیرد و تلاش کنیم همه چیز سر جای خودش قرار بگیرد.

 

گفتنی است بر اساس تصمیم گرفته شده از سوی ستاد ملی کرونا، مراسم شب‌های احیا در فضای باز قابل برگزاری است و نماز جماعت در مساجد برقرار و در حیاط مساجد اقامه خواهد شد و در شب‌های احیا منع تردد لغو خواهد شد.

 

کد خبر 1049426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha