عشایر خراسان شمالی کوچ بهاره را مکانیزه انجام می دهند

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: کوچ بهاره عشایر این استان آغاز شده و با توجه به شیوع کرونا، این قشر کوچ خود را به صورت مکانیزه انجام می دهند.

«محمدرضا قلی پور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: کوچ بهاره عشایر با خودرو و به صورت مکانیزه، هزینه های زیادی را بر دوش عشایر تحمیل کرده به طوری که دو تا سه میلیون تومان به هزینه ها افزوده شده است.

 

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی افزود: عشایر استان از مناطق قشلاقی مراوه تپه استان گلستان به چراگاه‌های کوهستانی خراسان شمالی باز می گردند البته کوچ عشایر امسال با حدود یک ماه تاخیر انجام شده است.

 

قلی پور با اشاره به اینکه حدود پنج هزار خانوار عشایری استان کوچ رو هستند، افزود: برای تامین ایمنی کوچ عشایر، اقدامات لازم و هماهنگی ها با نیروی انتظامی انجام شده است.

 

وی درباره ارائه خدمات به عشایر برای جلوگیری از شیوع کرونا اظهارداشت: سلامت عشایر استان در قالب طرح شهید سلیمانی بررسی و رصد می شود.

 

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: از عشایر انتظار می رود در صورت داشتن علائم کرونا، به مراکز بهداشت و یا ادارات امور عشایری مراجعه داشته باشند تا از خدمات لازم بهره مند شوند.

 

 

 

کد خبر 1049461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha