آغاز فرآیند انتخاب واحد نمونه استاندارد استان فارس

رهنما با اشاره به اینکه فرآيند انتخاب واحد نمونه استاندارد ۱۳۹۹ در استان فارس آغاز شد، گفت: واحدهای تولیدی استان فارس که دارای پروانه استاندارد هستند می توانند برای شرکت در این رقابت حداکثر تا پایان تیرماه مدارک تکمیلی خود را بارگذاری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مرتضی رهنما»، امروز (یکشنبه ۵ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران به صورت مجازی با اشاره به اینکه فرآيند انتخاب واحد نمونه استاندارد 1399 در استان فارس آغاز شد، گفت: واحدهای تولیدی استان فارس که دارای پروانه استاندارد هستند می توانند برای شرکت در رقابت انتخاب واحد نمونه استاندارد حداکثر تا پایان تیرماه سال جاری مدارک تکمیلی خود را مطابق دستورالعمل مربوطه در سامانه نظارت بارگذاری کنند.

مدیر کل استاندارد فارس افزود: کارخانجاتی می توانند در این رقابت شرکت کنند که تمام محصولات مشمول استاندارد اجباری آنها دارای پروانه استاندارد باشد و در نمونه برداری و انجام آزمون محصولات تولیدی در سال 99 هیچگونه مغایرتی با استاندارد مربوطه نداشته اند.

وی افزود: همچنین این واحدهای تولیدی نبایستی اگرشکایتی از طریق مصرف کننده کالا به اداره کل استاندارد بر علیه آنها واصل شده منجر به اقدام حقوقی علیه آن شده باشد.

رهنما گفت: علاوه بر رعایت استاندارد ها و تداوم کنترل کیفیت محصول از مهمترین عامل های انتخاب واحد نمونه استاندارد برگزاری دوره های آموزش مدیران کنترل کیفیت و همچنین گذراندن دوره های آموزشی مدیران و کارکنان کارخانه و نوآوری در تولید محصولات و میزان صادرات است.

مدیر کل استاندارد فارس در ادامه افزود: در صورتی که واحدهای تولیدی در مرحله استانی موفق به کسب رتبه برتر استاندارد شوند جهت شرکت در انتخاب واحد نمونه کشوری به تهران معرفی می شوند.

رهنما گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار و 400 واحد تولیدی در استان فارس دارای یک هزار و 500 پروانه کاربرد علامت استاندارد برای محصولات خود هستند که این واحدها می توانند حداکثر تا دهم تیرماه سال جاری مدارک تکمیلی خود را مطابق دستورالعمل مربوطه در سامانه نظارت بارگذاری کنند و واحدهای تولیدی می توانند با مراجعه به سایت اداره کل استاندارد فارس به آدرس shiraz.isiri.gov.ir دستور العمل انتخاب واحد نمونه استاندارد را دریافت و مطالعه کنند.

کد خبر 1049464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha