مددجویان کمیته امداد پیشگام در طرح های اشتغالزایی

مددجویان کمیته امداد با همت و تلاش بی وقفه و تسهیلاتی که دریافت کرده‌اند همیشه پیشگام در طرح های اشغالزایی هستند.

خبرگزاری شبستان-شیروان؛ زماني مستمري بگير بودند و چشم به مستمري پايان ماه کميته امداد داشتند اما حالا با دريافت وام هاي خود اشتغالي نه تنها مستمري بگير نيستند بلکه زمينه اشتغال چند نفر ديگر را هم فراهم کرده اند.

 

 

تعدادی از مددجویان کمیته امداد  زماني مستمري بگير کميته امداد بوده که هم اکنون با استفاده از طرح هاي خود اشتغالي زمينه اشتغال بسیاری از مددجويان سرپرست خانوار را فراهم کرده و با پشتکاري که داشته اند توانسته اند در این زمینه موفقیت های بسیاری را کسب کنند.

 

 

یکی از مددجویان کمیته امداد که از ۱۰ سال قبل زماني که سرپرست خانوار شده تحت پوشش کميته امداد درآمده مي گويد: سال ۸۶ با دريافت وام از محل اعتبارات خود اشتغالي کميته امداد فعاليت براي خودکفايي را با توليد لباس ورزشي شروع کردم و به مرور نيز کار را توسعه دادم.

 

 

فاطمه رکوعی با کارگران خود رابطه اي دوستانه دارد و دليل آن را اين طور توضيح مي دهد: آن ها مثل خودم سرپرست خانوار هستند و مسئوليت خانواده و تامين هزينه هاي زندگي را برعهده دارند بنابراين اگر نياز داشتند سعي مي کنم مانند يک عضو خانواده به آن ها کمک کنم.

 

 

وی ماجرايي را از اوايل کارش تعريف مي کندو مي گويد: زماني که نياز داشتند حتي کيسه برنج خودم را با آن ها قسمت مي کردم چون سختي هاي آن ها را خودم تجربه کرده ام.

 

 

این مددجوی موفق کمیته امداد که در تمام مدت مصاحبه تلاش دارد به نوعي از پشتيباني هاي کميته امداد در اين موفقيت قدرداني کند، گفت: با کمک هاي کميته امداد توانستم کارگاهي راه اندازي کنم و به خود کفايي برسم.

 

 

رکوعی که شناخت خوبي طي اين چند سال از بازار پيدا کرده است هر فصل متناسب با خريد و فروش بازار محصول توليدي را تغيير مي دهد و از لباس ورزشي تا کاور صندلي خود را توليد مي کند و در حال حاضر نه تنها مستمري بگير نيست بلکه به فکر توسعه کارش است.

 

 

"حمیده ریحانی" يکي ديگر از زنان سرپرست خانوار از سال ۸۶ تحت پوشش کميته امداد امام خميني (ره) بوده و در سال ۹۰ با دريافت ۵۰ ميليون ریال وام از محل اعتبارات اشتغال و خودکفايي کميته امداد در مسير خودکفايي قدم برداشته است و اکنون ۲ پسر و ۵ کارگردر کارگاه و فروشگاه کفش او فعاليت مي کنند.

 

 

وی مي گويد: زماني که اين فعاليت را شروع کردم مستمري بگير و مستاجر بودم و تنها به پشتوانه کميته امداد اين فعاليت را آغاز کردم اما خدا را شکر اکنون روزي حلال چند خانواده را تامين مي کنم.

 

 

"حلیمه عزیزی" يکي ديگر از افراد تحت پوشش کميته امداد است که با کمک اين نهاد اکنون ديگر دست نياز به سوي کسي دراز نمي کند و مي گويد: شوهرم زنداني بود براي تامين هزينه هاي زندگي مجبور بودم به خودم تکيه کنم، خدا و ائمه معصومين(ع) و نيز کميته امداد کمک کردند تا روي پاي خود بايستم.

 

 

او که ۴۰ نوع ترشي را در منزل درست کرده و به بازار عرضه مي کند، گفت: از اين فعاليت راضي هستم البته دوست دارم مکاني را براي عرضه اين محصولات داشته باشم.

 

 

وي به امکان توسعه اين توليدات اشاره کرد و افزود: از سال ۸۹ که به اين فعاليت مشغول شده ام فروش ترشي درآمد خوبي برايم داشته است و اگر فضاي مناسب براي توليد و فروش داشته باشم مي توانم روزانه ترشي بسیاری توليد کنم.

 

 

يکي ديگر از مادران سرپرست خانوار به گونه اي ديگر است؛  فرزند او مي گويد: از سربازي برگشته بودم و سربار مادرم بودم به دنبال شغلي بودم تا کمک خرج مادر باشم اما هر چه بيشتر به دنبال شغل بودم کمتربه آن مي رسيدم به پيشنهاد مادرم که تحت پوشش کميته امداد بود به اين نهاد مراجعه کردم.

 

 

وی که حاضر به ذکر نام خود نیست، گفت: زماني که فضاي کسب و کار و چگونگي پذيرفتن مسئوليت يک کسب و کار را آموختم، مشاوره گرفتم و با راهنمايي هاي کميته امداد براي دريافت وام ثبت نام کردم ابتدا تصور مي کردم اين هم مانند ديگر جاهايي است که براي کار مي رفتم و در برگه اي مشخصاتم را مي نوشتم.

 

 

وی اظهار کرد: اما بعد از مدتي به بانک معرفي شدم و از محل اعتبارات بانکي سال ۹۰ مبلغ  ۷۰ ميليون ريال وام دريافت کردم و دستگاه هاي مورد نياز براي توليد "اسکاچ" و مقداري مواد اوليه خريداري و کار را شروع کردم.

 

 

او که سرپرستي خانواده مادر را نيز بر عهده دارد و هزينه هاي زندگي او را تامين مي کند و بعد از مدتي نيز ازدواج کرده است، افزود: تقريبا از اين کار به هر آن چه لازم دارم رسيده ام و خدا را شاکرم که درآمد روزانه ام تامین می شود.

 

 

 

کد خبر 1049509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha