روزه عامل تقویت روح و معنویت است

ماموستا قادری، گفت: ​ روزه همچنان که عامل تقویت روح و معنویت است، عامل صحت جسم و بدن نیز است.

ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه اهل سنت پاوه در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، گفت: یک ثلث رمضان را که ثلث رحمت بود، سپری کردیم. خداوند بزرگ را شاکریم که به ما اهل ایمان این توفیق را عطا فرمود که یک ثلث رمضان را با همۀ مشکلاتی که در دنیا حاکم است، به‌آرامی سپری کردیم و در حد توان هم توانسته‌ایم قسمتی از شب‌های رمضان را با خواندن نماز تراویح احیا کنیم و خدای بزرگ را از خود راضی و پیامبر اسلام را برای احیای سنتش دل‌خوش نماییم.

 

وی خاطر نشان کرد: روزه ماه مبارک رمضان یکی از ارکان ۵ گانۀ دین مبین اسلام است. انسان مسلمان اگر روزه نگیرد، اسلام و ایمانش کامل نیست. رمضان ماه عفو و خیرات و برکات است. 

 

امام جمعه پاوه با بیان اینکه یکی از فضائل ماه مبارک رمضان نازل شدن قرآن بزرگ‌ترین کتاب آسمانی است ، افزود: «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ» (ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم) پس قرآن بزرگ‌ترین کتاب آسمانی است؛ درنتیجه رمضان هم بزرگ‌ترین و بهترین و محترم‌ترین و پر خیرترین ماه است.

 

ماموستا ملا قادر قادری، تصریح کرد: رمضان آرام‌ترین و راحت‌ترین ماه  است و ما مریضی ساده را برای نگرفتن روزه بهانه نکنیم مگر یک نفر پزشک و مورد وثوق تشخیص داده که روزه برای شما مضر است نباید روز بگیرید زیرا خداوند متعال راضی به‌زحمت ما نیست اما اگر مریضی شما ساده است به خداوند توکل کنید و روزه‌تان را بگیرید قطعاً شفا است.

 

وی با اشاره به اینکه  ماه مبارک رمضان ماه استغفار و تسبیح و تهلیل و تلاوت قرآن است. گفت: در آثار آمده است حضرت جبرئیل در ماه رمضان هرساله خصوصاً در سال آخر عمر پیامبر اسلام (ص) به خدمت پیامبر اسلام آمد و دو بار قرآن را برای پیامبر اسلام (ص) از اول تا آخر تلاوت و ختم کرد و سلف صالح ما به تقلید از این حرکت، در ماه رمضان زیاد قرآن را تلاوت می‌کرده‌اند. در آثار آمده است مردان بزرگ ما در روز دو بار و اکثراً یک‌بار قرآن را ختم می‌کردند من نیز توصیه می‌کنم در ماه رمضان هرچقدر که برایتان امکان دارد قرآن بخوانید و حداقل یک‌بار قرآن را ختم کنید تا برای روزی که در قبر و حشر به آن نیاز دارید در پروندۀ شما بایگانی شود.

 

کد خبر 1049567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha