اعتباری برای بازسازی زیرساخت‌های آبادان اختصاص پیدا کند

حجت الاسلام ابراهیمی پور با اشاره به اینکه منطقه آزاد اروند هنوز نتوانسته ماموریت‌هایی را که بر عهده داشته محقق کند گفت: لازم است اعتباری حدود ۵۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی زیرساخت های شهری آبادان اختصاص دهید تا مردم حداقل اتفاقات خوب را لمس کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام علی ابراهیمی پور» پیش از ظهر امروز (یکشنبه 5 اردیبهشت) در آئین معارفه سرپرست جدید سازمان منطقه آزاد اروند و تودیع مدیرعامل سابق این سازمان که با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور برگزار شد، با بیان اینکه کسانی که در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت دارند و به مردم خدمت کردند سرمایه های نظام هستند اظهار کرد: نظام و حکومت برای این مجموعه هزینه کرده، زحمت کشیده، رشد داده و به یک جایی رسیده است، تجلیل از یک خدمتگذار و به استقبال یک خدمت گذار دیگری رفتن اعلام آمادگی است که می توان در این منطقه پر از مشکلات و مشغات مختلف گام برداشت.

 

امام جمعه آبادان خطاب به دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و سرپرست جدید سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: از هشت سال گذشته که این دو شهرستان به عنوان منطقه آزاد معرفی شدند توقع و نوع گاه مردم آبادان و خرمشهر خاص بود و به حق است و اگر اکنون نگران هستند و مطلبی یا انتقادی مطرح می شود به همان موضوع توقعی که داشتند بر می گردد.

 

وی با اشاره به اینکه در دیگر مناطق آزاد کشور ابتدا زیرساخت ها آماده شده افزود: دیگر مناطق پس از آماده سازی این زیرساخت ها سرمایه گذار جذب کردند و توقع و ارتقایی در حوزه های مختلف به وجود آوردند و مردم هم دیدند و از برکات نظام جمهوری اسلامی استفاده کردند؛ البته مشکلات هم وجود داشت که مشخص شد پیوست های فرهنگی در آن مناطق وجود ندارد؛ منطقه آزاد اروند در ابتدا که در منطقه دهکده بریم مستقر شد حتی نتوانست زیرساخت های آن منطقه را فراهم کند و مردم را با یک بحران فکری مواجه کرد که آیا منطقه آزاد می تواند آن ماموریت سنگینی که بر دوش دارد را انجام دهد یا خیر؟.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور اضافه کرد: با وضعیت اعتبارات ملی و استانی که آرام آرام تزریق می شد و همچنین بحران تحریم های مختلف و دل بستن به برجام که تاکنون هم دل بستن به آن اشتباه است باعث شده تا آسیب های بسیاری را ببینیم و آن توقعی که مردم از منطقه آزاد اروند داشته باشند تحقق پیدا نکنند.

 

امام جمعه آبادان با بیان اینکه حتی با تعریف و اجرای پروژه ها و طرح های مختلف، آسیب های دو شهرستان در پیش از انقلاب و دوران دفاع مقدس از بین نرفت تاکید کرد: آنچه که مردم انتظار داشتند در این منطقه تحقق پیدا نکرده و این مسئله فاصله میان منطقه آزاد و مردم را بیشتر کرده است.

 

وی ابراز کرد: به دبیر سابق شورای عالی مناطق آزاد کشور هم عنوان کردم که اگر بتوانید اعتباری حدود 500 میلیارد ریال برای بازسازی زیرساخت های شهری آبادان اختصاص دهید تا مردم حداقل اتفاقات خوب را لمس کنند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور به خدمات مدیرعامل سابق این سازمان اشاره کرد و ادامه داد: ایشان بسیار تلاش و خدمت کردند اما دیده نمی شود چرا که نکات اساسی و اصلی که مردم توقع داشتند از جمله اینکه آبادان و خرمشهر پیش از انقلاب و اشتغال زایی که در این مناطق دیده بودند، عملی نشد، این دو شهرستان در گذشته دروازه ورود انواع و اقسام کالاها بود اما اکنون گمرک بر روی مردم این دو شهرستان بسته شده است.

 

وی عنوان کرد: منطقه آزاد آمده بود تا کل شهرستان های آبادان و خرمشهر را بارانداز کند اما اکنون حتی گمرکات شان هم از بارانداز در آمده اند، لذا اینجاست که توقعات از دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و همچنین سرپرست جدید این سازمان بیشتر می شود، این درست است که در پایان دولت هستیم اما با اجرای طرح ها، برنامه ها، تخصیص اعتبارات و سرمایه گذاری ها می شود حرکتی انجام داد و مردم را از بحران مسئله اشتغال، شهرک های صنعتی و ... خارج کرد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور خاطر نشان کرد: نیاز است وقتی فرماندهی را به خط مقدم اعزام می کنید آن فرمانده اسلحه و تجهیزات نظامی به همراه داشته باشد تا بتواند کاری از پیش ببرد.

 

وی با اشاره به اینکه آنقدر پشتوانه های ملی منطقه آزاد اروند ضعیف شده که بخشی از زمین های خود را در مقابل اجرای پروژه های عمرانی تهاتر می کند گفت: منطقه آزاد اروند می خواهد با این کار اعلام کند که نظام کارآمد است، اکنون مسئولیت سنگینی بر عهده دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و سرپرست جدید سازمان منطقه آزاد اروند است و همه مدیران و مسئولان شهرستان های آبادان و خرمشهر دست در دست می دهند تا کمک کنند این دو شهرستان آباد شود.

 

امام جمعه آبادان با بیان اینکه زحمات و خدمات انجام شده را نباید نادیده گرفت اذعان کرد: باید در همه حال اخلاق اسلامی پیاده سازی شود و اگر اشکالاتی هم در منطقه آزاد اروند مشاهده شد نباید زحمات و خدماتی که ارائه کردند نادیده گرفته شود.

 

وی خطاب به مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: تاریخ و مردمی که در این برهه از تاریخ به آنها خدمت کردید به اندازه خدمتی که انجام دادید قدردانتان هستند و اگر انتقادی هم داشتند این انتقادات شخصی نبوده بلکه از جایگاه مدیریتی بوده چرا که از شما به عنوان فرمانده مدیریت قوه اجرائیه در این منطقه توقعاتی داشتند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور در پایان همچنین خطاب به سرپرست جدید سازمان منطقه آزاد اروندیاد آور شد: برای سرپرست جدید آرزوی سربلندی و توامان با موفقیت داریم و امید می رود در این مدت زمان کوتاه بتواند با همکاری و مساعدت دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور به مردم آبادان و خرمشهر خدمت کنند، این مسئله که اعتبارات برخی از شهرها از آبادان و خرمشهر بیشتر باشد عدالت نیست. این دو شهرستان به گردن کل نظام حق دارند و همه نظام باید در این مناطق سرمایه گذاری کنند و این شهرها را جلو ببرند.

 

کد خبر 1049632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha