ترجمه فارسی مقتل ترکی ملا محمد فضولی چاپ می‌شود

ترجمه فارسی کتاب حدیقه‌السعدا به همت واحد تالیف و نشر گروه فرهنگی مذهبی آئینه طی روزهای آتی به زیور طبع آراسته خواهد شد.

«فغانی تبریزی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز از ترجمه فارسی کتاب «حدیقه‌السعدا» اثر ملا محمد فضولی خبر داد و اظهار داشت: ترجمه فارسی کتاب حدیقه‌السعدا به همت واحد تالیف و نشر گروه فرهنگی مذهبی آئینه طی روزهای آتی به زیور طبع آراسته خواهد شد.

این شاعر و پژوهشگر ادبیات آئینی با اشاره به اهمیت کتاب حدیقه‌السعدا گفت: با توجه به جایگاه تاریخی و ویژگی‌های ادبی کتاب حدیقه‌السعدا اثر ملا محمد فضولی بر آن شدم تا این مقتل را از زبان ترکی به زبان فارسی ترجمه کنم.

وی افزود: حدیقه‌السعدا اثر ملا محمد فضولی در بستر زبان ترکی یکی از شاهکارهای حوزه مقتل‌نویسی است و در طول تاریخ فرهنگ و هنر آذربایجان همواره مورد توجه و دقت بوده‌ است.

فغانی تبریزی با اشاره به هجمه‌های اخیر به ملا محمد فضولی گفت: متاسفانه عدم آشنایی با وجوه ادبی و هنری این چهره بزرگ ادبیات شیعه باعث شده است که ناآگاهان و نابخردان به ساحت این شاعر توانا جسارت کنند.

وی ادامه داد: در این میان لزوم شناساندن آثار او بیشتر احساس می‌شود. به نظر می‌رسد ترجمه فارسی کتاب حدیقه‌السعدا یکی از نخستین گام‌هایی است که می‌شود با آن ابواب آشنایی عموم علاقمندان با سیمای ادبی ملا محمد فضولی را گشود.
 

کد خبر 1049661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha