تاکید امام جمعه تبریز بر مشارکت عموم مردم در جشن گلریزان

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در جلسه هماهنگی جشن گلریزان مجازی در تبریز بر مشارکت همگانی در این سنت حسنه برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» در جلسه هماهنگی جشن گلریزان مجازی در تبریز، از فعالان اقتصادی برای مشارکت در این جشن دعوت کرد و اظهار داشت: از تلاشگران عرصه‌های اقتصاد و صاحبان صنایع و خیران درخواست می‌کنم برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در جشن گلریزان مشارکت کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، باید صاحبان صنایع که مجاهدان تولید کشور و در صدد گسترش تولید ملی هستند، از دسترنج خود برای رفاه و آسایش خانواده‌ی زندانیان نیز انفاق کنند که هرکسی در این عرصه وارد شود سزاوار آفرین و قدردانی است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه خانواده‌های افرادی که به علت فشارهای مالی زندانی شده‌اند نباید دچار رنج و زحمت شوند، اضافه کرد: به امید خدا با فعالیت ارزشمند ستاد دیه استان، باز هم تبریز و آذربایجان در زمینه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد پیش‌قدم خواهد شد.

همچنین موسی خلیل‌اللهی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: با زندانی شدن افراد در پی محکومیت مالی، خانواده آنان نیز آسیب می‌بینند و زمینه برای جرایم بعدی فراهم می‌شود که تلاش دستگاه قضایی طی سال‌های اخیر بر حبس‌زدایی و استفاده از مجازات‌های جایگزین بوده است.

سعید تقی‌پور، مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اینکه هم‌اکنون در این استان ۳۲۱ نفر زندانی جرایم غیرعمد وجود دارد، مبلغ بدهی آنان را ۱۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: جشن گلریزان غیرحضوری امسال هفتم اردیبهشت همزمان با ولادت امام حسین مجتبی (ع) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ستاد دیه استان از هم‌اکنون آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیران است، خاطرنشان کرد: جشن گلریزان امسال تنها منحصر به شب ولادت کریم اهل بیت نیست و در طول ماه مبارک رمضان برگزاری این جشن ملی تداوم خواهد داشت.

کد خبر 1048962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha