ثبت ۴ فوتی دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته با ثبت ۴ مورد فوت جدید در بیماران کرونایی تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۸۱۳ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کامبیز مهدی زاده» امروز (۵ اردیبهشت) در گفتگو با رسانه های گروهی استان اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۵۱ هزار و ۶۴۵ آزمایش در خراسان‌ جنوبی انجام شده که از این تعداد ۱۸ هزار و ۹۶۷ آزمایش مثبت بوده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افرود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۶ آزمایش کرونا در استان انجام شده که از این تعداد ۶۵ مورد مثبت بوده است.

 

مهدی‌زاده با بیان اینکه از موارد مثبت ۳۰ بیمار بستری و ۳۵ مورد سرپایی بوده است، ادامه‌ داد: از مبتلایان جدید شناسایی شده ۳۵ مورد در بیرجند، چهار مورد از خوسف، شهرستان‌های سرایان و فردوس هرکدام ۲ مورد، از شهرستان‌های نهبندان و طبس هرکدام پنج مورد، قاینات هفت مورد و شهرستان سربیشه یک مورد بوده است.

 

وی  با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته ۵۹۰ مورد تست سریع در استان انجام شد که از این طریق نیز ۱۵۰ مورد جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد، بیان کرد: در حال حاضر ۳۳۶ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های خراسان‌جنوبی بستری هستند که از این تعداد، ابتلای ۲۱۸ نفر به کرونا گزارش شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر ۲۶ نفر از بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال پنج نفر از آنها وخیم است.

 

وی از فوت چهار مورد جدید در استان خبر داد و گفت: مجموع کل فوتی های ناشی از ویروس در استان به ۸۱۳ نفر رسیده است.

کد خبر 1049666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha