احیاء شب های قدر بایستی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود

حقیقی با انتقاد از ادامه دورهمی های خانوادگی در زنجان گفت: در شب های قدر نیز عزاداران و روزه داران بایستی با رعایت پروتکل های بهداشتی به احیاء این شب ها بپردازند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان در جلسه ستاد کرونا در استان از ادامه دورهمی خانوادگی در زنجان انتقاد کرد و گفت: استفاده از ماسک در استان کاهش یافته این اصلا خوب نیست.

 

فتح الله حقیقی بابیان اینکه با افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، برخورد قضایی شود، گفت: افزایش میزان پی سی آر مثبت مبتلایان در استان نشان دهنده آلودگی بیش از حد بوده است.

 

وی ادامه د: پیک چهارم و شمار افراد دارای پی سی آر مثبت در تمامی مناطق استان به ویژه در شهرهای ماهنشان و خدابنده و سلطانیه افزایش یافته و این بسیار نگران کننده است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه تعداد مبتلایان سرپایی به بالاترین تعداد خود رسیده است، خاطرنشان کرد: همه شهرهای استان در پیک چهارم به ویژه افراد مثبت شناسایی شده در وضعیت بد قرار دارند.

 

وی بر لزوم بهره گیری از اماکن مورد نیاز برای انجام واکسیناسیون کرونایی در استان تاکید کرد و افزود: در این خصوص نباید یک ساعت تعلل کرد وباید دستگاه‌های مربوطه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

 

استاندار زنجان ابراز داشت: از مجموع ۷۷۰ نفر بستری شده کرونایی استان ۳۵ نفر علت ابتلا را از خانواده اعلام کردند که این موضوع نشان مید هد افراد دارای پی سی آر مثبت باید بلافاصله به نقاهتگاه انتقال شوند.

 

حقیقی گفت: ۱۳ درصد موارد ابتلا در محل کار گزارش و آمار ابتلا در مسافرت‌ها از ۹ به ۸ درصد کاهش یافته است.

 

وی با بیان اینکه یکی از علل بروز پیک کنونی به علت همین مسافرت‌های نوروزی بوده است، افزود: اشغال تخت‌های بیمارستانی ۹۴ درصد است.

 

استاندار زنجان با بیان اینکه رانندگانی که خودروهای پلاک خود را مخدوش می‌کنند باید با آنها برخورد شود، گفت: در این زمینه باید برای افراد متخلف تشکیل پرونده شده و به قوه قضایئه ارجاع داده شوند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در شب های قدر نیز عزاداران و روزه داران بایستی با رعایت پروتکل های بهداشتی به احیاء این شب ها بپردازند.

 

 

 

 

کد خبر 1050761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha