واکسیناسیون بیش از ۱۷ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در استان زنجان

قزلباش از آغاز واکسیناسیون بیش از ۱۷ هزار و ۶۹۹ سالمند بالای ۸۰ سال در استان از هفته جاری خبراد و گفت: روند ابتلا به ویروس کرونا در استان زنجان افزایشی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در جلسه ستاد کرونا از روند افزایشی ویروس کرونا در استان زنجان خبر داد و گفت: تنها راه قطع زنجیره کرونا رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است.

 

پرویز قزلباش با یادآوری اینکه ثبت نام برای واکسن کوبایی و ایرانی از طریق فراخوان آغاز شده است، گفت: سه هزار و ۵۰۰ نفر در این آزمایش شرکت خواهند کرد و کار آزمایی بالینی واکسن کوبایی و ایرانی از ۹ اردیبهشت ماه در زنجان آغاز می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه  ۱۱ تا ۱۵ درصد افراد دوباره دچار بیماری کرونا می‌شوند، خاطرنشان کرد: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شب‌های قدر مورد تاکید است.

 

قزلباشی با تاکید براینکه نظارت‌ها در چند سطح از جمله از سوی مردم، اصناف و تیم‌های مشخص شده انجام خواهد شد، تصریح کرد: مردم باید در کاهش بیماری کرونا با دانشگاه علوم پزشکی استان همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه ترزیق واکسن بیش از ۱۷ هزار و ۶۹۹ سالمند بالای ۸۰ سال در استان از هفته جاری آغاز می‌شود و تمهیدات لازم برای انجام این کار انجام شده است و همچنین واکسن کوبایی و ایرانی برای افراد ۱۸ تا ۸۰ سال و ۲۰ تا ۶۵ سال ترزیق خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه  محدودیت‌های تردد وتعطیلی اصناف در استان تا پایان همچنان باید با قوت بیشتری انجام شود، تصریح کرد: ویروس هندی با سرعت بیشتری می‌تواند از ویروس‌های انگلیسی و چینی وارد ایران شود و تنها راه برون رفت از تمام بیماری‌ها رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است.

 

کد خبر 1050765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha