سوریه خواستار اقدام فوری در حمایت از مسجدالاقصی شد

وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه ای از جامعه بین الملل خواست تدابیری را که ضامن آزادی عبادی مسلمانان در مسجدالاقصی باشد، اتخاذ کند و جلوی اقدامات رژیم صهیونیستی را علیه فلسطینی ها بگیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العالم عربی»، وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه ای از جامعه بین الملل و شورای امنیت خواست جلوی جنایت های رژیم صهیونیستی در برابر مردم فلسطین را بگیرد.

 

در این بیانیه آمده است: سوریه از جامعه بین الملل می خواهد تا به مسئولیت خود عمل کند و اقدامی فوری در جهت حمایت از مسجدالاقصی و قدس اشغالی انجام دهد.

 

در ادامه بیانیه آمده است: مقامات رژیم صهیونیستی با آغاز ماه مبارک رمضان حملات جنایتکارانه ای را در حق ملت فلسطین با هدف ممنوعیت ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی و قدس اشغالی انجام دادند.

 

وزارت امور خارجه سوریه در ادامه این بیانیه اعلام کرد: نظامیان صهیونیستی اطراف مسجدالاقصی و شهرک قدیمی قدس را به پادگاه نظامی تبدیل کرده اند و در ورودی مسجدالاقصی موانع آهنی گذاشته و از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی جلوگیری کرده اند.

 

در ادامه بیانیه آمده است: نظامیان صهیونیستی با حمایت ده ها شهرک نشین افراطی به نمازگزاران حمله کرده و مانع اقامه نماز آنان در مسجدالاقصی شده اند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: هدف از این حملات جدید، تغییر وضعیت قانونی و تاریخی مسجدالاقصی است و در راستای طرح یهودی سازی شهر قدس صورت می گیرد.

 

در این بیانیه همچنین آمده است: سوریه جنایت رژیم صهیونیستی را علیه شهروندان فلسطینی محکوم می کند و حمایت راسخ خود را اعلام می کند.

 

وزارت امور خارجه سوریه در پایان این بیانیه تاکید کرد: سوریه خواستار حمایت فوری از مسجدالاقصی است و از جامعه بین الملل می خواهد تدابیری را که ضامن آزادی عبادی مسلمانان در مسجدالاقصی باشد، اتخاذ کند و رژیم صهیونیستی را به احترام گذاشتن بر مبادی قانونی  مجبور کند.

کد خبر 1050788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha