تمام تحریم ها در چارچوب برجام باید برداشته شود/ مذاکرات به صورت روزانه به تهران گزارش داده می شود

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اختلاف نظر با آمریکا درباره برداشتن برخی تحریم ها بنا بر آنچه به کمیسیون مشترک اعلام شده، گفت: تمامی تحریم ها باید بر اساس بازگشت به وضعیت روز اجرائی شدن برجام برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سعید خطیب زاده در نشست خبری امروز دوشنبه 6 اردیبهشت ماه با اصحاب رسانه که به صورت مجازی برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار خانه ملت پیرامون اظهارات روز گذشته سیدعباس عراقچی در مجلس مبنی بر تفاهم شکل گرفته برای برداشتن تحریم های موضوعی و اینکه آیا جمهوری اسلامی ایران بدون رفع تحریم های اشخاص در کنار تحریم های موضوعی به تعهدات برجامی باز خواهد گشت، گفت: تمامی تحریم ها باید بر اساس بازگشت به وضعیت روز اجرائی شدن برجام برداشته شود؛ یعنی تمامی تحریم ها باید به همان شرایط برگردد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: در خصوص برخی از این تحریم ها در کمیسیون مشترک برجام اختلاف نظر وجود دارد، آمریکایی ها در مورد برخی تحریم ها به کمیسیون مشترک اعلام کردند که تحریم های برجامی نیست و تحریم ها با برچسب های دیگر است.

وی با بیان اینکه در عموم نمی توانم درباره مذاکراتی که پشت درهای بسته انجام می شود، صحبت کنم گفت: با این حال مذاکرات به طور جدی و بر اساس دستورالعمل تیم کارشناسی در وین انجام می گیرد.

خطیب زاده تصریح کرد: تمامی مذاکرات به صورت روزانه و با جزئیات به تهران گزارش داده می شود، در سفرهایی که تیم مذاکره کننده به کشور بر می گردند نیز آقای عراقچی تمام مراجع عالی نظام را در خصوص جزئیات مختلف، آگاه و دستورالعمل های جدید را دریافت می کنند و سپس مجدد به وین می روند که امروز هم عازم وین شدند.

کد خبر 1050895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha