اعتبار خرید تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شد

رشید قربانی گفت: دولت در بودجه ۱۴۰۰ اعتبار خرید گوشی و تبلت را برای دانش‌آموزان نیازمند پیش بینی کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان صبح امروز در نشست شورای معاونین اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان، اظهار کرد: توسط دولت در بودجه سال ۱۴۰۰ اعتباری برای تامین گوشی و تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند پیش بینی شده است که با اختصاص آن بخشی از نیاز استان تامین خواهد شد.

 

وی گفت: تا کنون با همکاری، افراد خیر، موسسات، نهادها و فرهنگیان خیر، بیش از ۴۵۰۰ دستگاه گوشی و تبلت تهیه و به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هم چنین گفت: از طریق مرکز آمار ایران نیز تعداد ۵۰۰ دستگاه تبلت به استان اختصاص یافت که در بین شهرستان‌ها و مناطق توزیع شد.

 

قربانی با اشاره به برگزاری پویش «من حاضرم» به منظور جلب مشارکت خیرین در راستای تهیه و تامین گوشی و تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند، بر اجرایی شدن پویش، انجام اقدامات تبلیغی و توجیهی تاکید کرد.

 

 وی همچنین با بیان اینکه تحقق پوشش تحصیلی دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال نماد و ملاک عملکرد این معاونت است، از اعضای شورای معاونین استان خواست در اجرای برنامه‌های این حوزه به خصوص، برگزاری کلاس‌های سوادآموزی و امتحانات پایانی همکاری لازم را داشته باشند.

 

قربانی به موفقیت و درخشش دانش‌آموزان استان در مرحله اول المپیادهای علمی اشاره کرد و با بیان اینکه با لطف الهی و همت همکاران تعداد ۲۴۲ نفر از دانش‌آموزان مستعد استان به مرحله دوم المپیاد‌ها راه یافته‌اند، گفت: در مقایسه با سال گذشته، تعداد راه یافتگان به مرحله دوم المپیاد، رشد سه برابری را نشان می‌دهد.

 

وی این موفقیت را در شرایط شیوع کرونا بی‌نظیر دانست و با تبریک دستاوردهای آموزش و پرورش در حوزه های مختلف، گفت: این دستاوردها، حاصل تلاش کلیه دست اندرکاران و معلمان و فرهنگیان سخت کوش استان است.

 

قربانی در ادامه با تبریک پیشاپیش هفته بزرگداشت مقام معلم، گفت: با توجه به شرایط حاکم، برنامه‌های این هفته در بستر مجازی برگزار و از معلمان سرآمد در سطح شهرستان و استان تقدیر خواهد شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در بخش پایانی سخنان خود، با اشاره به ثبت نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید، گفت: در همین راستا ستاد ثبت نام در استان تشکیل و بعد از ابلاغ شیوه‌نامه وزارتی، اقدمات ستاد در استان آغاز و فرایند ثبت نام بر اساس زمان بندی انجام خواهد شد.

  

 

 

کد خبر 1051155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha