تاکنون عوارضی ناشی از تزریق واکسن کرونا مشاهده نشده است

احمدی بلوطکی با بیان اینکه به شهروندان اطمینان خاطر می دهیم تاکنون عوارضی ناشی از تزریق انواع واکسن کرونا مشاهده نشده است گفت: نظارت جدی بر موضوع واکسیناسیون داریم و اجازه نخواهیم داد که یک دوز واکسن خارج از سند ملی و پروتکل ها تزریق شود.

«مهران احمدی بلوطکی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، در حاشیه ستاد کرونا شهرستان اهواز به دو موضوع وضعیت کرونا و واکسیناسیون پرداخت و اظهار کرد: مطابق هفته گذشته سیر بیماران صعودی بوده به طوری که در بخش بیماران شناسایی شده ۱۵ درصد افزایش داشتیم اما تعداد افرادی که به مراکز بهداشتی مراجعه می کنند، روند ثابتی نسبت به هفته گذشته داشته است.

 

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با بیان اینکه از هفته گذشته آمار بستری ها کاهش اما آمار فوتی افزایشی بوده افزود: بیماری همچنان در سطح جامعه به وفور وجود دارد و دلیل افزایش آمار فوتی ها این است که افراد زمانی به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می کنند که بسیار بدحال شده اند و آن زمان دیگر نمی توان برایشان کاری انجام داد.

 

وی اضافه کرد: هر علائمی که ۲۴ تا ۴۸ ساعت باقی ماند و یا پیشرفت کرد قطعا کرونا است که با مراجعه به موقع می توان معالجه را انجام داد و از عوارض بیماری جلوگیری کرد.

 

احمدی بلوطکی به عدم تهویه مناسب در  بسیاری از گروه های شغلی یک اشاره کرد و ادامه داد: مشاغل گروه یکی که تهویه مناسب نداشته باشند با توجه به حجم بالای مراجعات آنها، اگر اقدام به رفع مشکل و تعبیه تهویه مناسب در گروه شغلی خود انجام ندهند ناچار به برخورد و پلمپ آنها خواهیم شد.

 

وی با اشاره به موضوع واکسیناسیون تصریح کرد: واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان خصوصا در بخش دولتی و بیمارستان هایی که ارتباط مستقیم با کرونا دارند، کامل شده است.

 

عضو ستاد کرونا شهرستان اهواز بیان کرد: از همه نوع واکسنی که تاکنون تزریق شد عوارض خاصی که نگرانی ایجاد کند در این گروه ها مشاهده نشد و به شهروندان اطمینان خاطر می دهیم که مشکل خاصی گزارش نشده است.

 

وی با بیان اینکه در تزریق واکسن طبق سند ملی واکسیناسیون قدم برمی داریم ابراز کرد: بعد از کادر درمان و بهداشت، ۵۰ درصد از درمانگاه های خصوصی که به صورت کلینیکی خدمات ارائه می دهند واکسن تزریق شد و بعد از آن‌ها، افراد عضو نظام پزشکی، بیماران خاص تزریق واکسن انجام شد.

 

احمدی بلوطکی تاکید کرد: بیماران سرطانی که در حال شیمی درمانی هستند و یا در یک سال گذشته شیمی درمانی شده اند (بیمارانی که در بیمارستان های دولتی شیمی درمانی شدند در اولویت هستند) با آن ها تماس گرفته می شود و نیازی به مراجعه افراد نیست.

 

وی تعداد افراد بالای ۸۰ سال در مرکز بهداشت غرب اهواز را سه هزار و ۱۸۰ نفر دانست و عنوان کرد: استان خوزستان در تزریق واکسیناسیون گروه‌های سنی در کشور پیش قدم است؛ اطلاعات این افراد در سامانه ثبت شده است و با آن ها تماس گرفته می شود که نیازی به مراجعه حضوری نیست اما برای افرادی که اطلاعاتش در سامانه خانواده ثبت نشده و پرونده الکترونیک ندارد تا چند روز آینده سامانه ملی تلفنی اعلام و سایت salamat.org بارگذاری می شود که شهروندان می توانند از این طریق ثبت نام کنند.

 

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز خاطر نشان کرد: نظارت جدی بر موضوع واکسیناسیون داریم و اجازه نخواهیم داد که یک دوز واکسن خارج از سند ملی و پروتکل ها تزریق شود.

 

وی در پایان مراحل واکسن به هر فرد را ۲ دوز عنوان کرد و یاد آور شد: افرادی که واکسن مرحله اول را تزریق کردند تا زمانی که دوز دوم را تزریق نکنند از سطح ایمنی مناسبی برخوردار نیست و لازم است همچنان  دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند؛ واکسن ها بیش از آنکه بر ابتلا تاثیر بگذراند بر کاهش شدید آمار فوتی ها و عوارض بیماری تاثیر گذار هستند.

 

کد خبر 1051221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha