۴۶ سالن سینما به همت حوزه هنری در مناطق مختلف کشور افتتاح می شود

قره داغی با بیان اینکه در دوران شیوع کرونا حتی یک روز هم کار مرمت سینماهای حوزه هنری متوقف نشد، گفت: با بهبود شرایط، ۴۶ سالن سینما در مناطق مختلف کشور افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «عبدالحمید قره داغی» امروز(7اردیبهشت) در نشست با رئیس حوزه هنری مازندران و سرپرست شهرداری ساری که با محوریت رایزنی برای احداث پردیس سینمایی ایران در ساری برگزار شد، با اشاره به اینکه بحث توسعه و بازسازی سینماهای کشور در دستور کار است، بیان کرد: حوزه هنری کشور برای اینکه بتواند بخشی از رسالت خود را از طریق سینماداری در کشور گسترش بدهد، در ۲۲ استان ۱۵۴ سالن سینمای چراغ روشن داریم.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه هنری کشور افزود: خوشبختانه نهضت سینماسازی در حوزه هنری در حال انجام است، این ۱۵۴ سالن سینما امکانی را برای اکران فیلم و خدمت‌رسانی برای حوزه هنری فراهم می‌آورد، بر این اساس برنامه‌ریزی شد تا پایان سال ۱۴۰۰، تعداد سینماها به ۲۰۰ مورد برسد، و در پایان ۱۴۰۱ به ۳۰۰ سالن برسیم.

 

قره داغی با بیان اینکه ساخت این سینماها به لحاظ استانداردهای کیفی و روز صورت می‌گیرد، گفت: امروزه سینمای تک سالن به لحاظ کیفی جوابگو نیست، سال گذشته کرونا سینماها را با پرسنل نزدیک به ۴۰۰ نفر زمین‌گیر کرد، در نهایت ۳۰ درصد نیروها تعدیل شدند، امیدواریم هر چه زودتر این ویروس ریشه کن شود.

 

وی تاکید کرد: این اراده در حوزه هنری و شرکت بهمن سبز برای ساخت سینماها جدی است و برنامه دقیق و مدونی در سه فاز دارد، منابع در اختیار ما برای بازسازی سینماها دولتی نیست و ما از آنچه که ملک سینما در اختیار ما قرار داده در حال ایجاد ارزش افزوده هستیم تا با کمک شهرها و استان‌های مقصد با یک رسالت فرهنگی بازسازی کنیم.

 

قره داغی با اشاره به انجام پروژه موفقیت‌آمیز و مدرن در شهرهای اصفهان، مشهد و یزد یادآور شد: سرعت بازسازی سینماها بستگی به میزان کمک شهرها دارد، همچنین به‌دنبال فرصت برای ادامه انجام کارها هستیم، در شهر ساری با علاقه‌ای که از شهرداری مشاهده شد پروژه استارت خورد امیدواریم زودتر به نتیجه برسیم، البته به‌واسطه داشتن تعدد پروژه در شهرهای مختلف نوع مشارکت‌هایمان متنوع بوده است.

 

وی با بیان اینکه پردیس سینمایی عنوان کلی این مجموعه«پردیس سینمایی ایران» است اما در واقع این پروژه به یک پایگاه فرهنگی هنری تبدیل خواهد شد، اظهارکرد: در آذربایجان شرقی، بجنورد و شهرهای دیگر پروژه‌ها در حال پیگیری است، از شهرداری‌ها دست یاری می‌طلبیم و ایجاد تفاهم نامه همکاری خروجی خوبی در بر خواهد داشت، آمادگی مشارکت و همکاری و تعامل را داریم.

 

سرپرست شهرداری ساری در ادامه این نشست درباره مشارکت و همکاری در احداث پردیس سینمایی ایران ساری، گفت: این مجتمع فرهنگی برای شهر و استان لازم است و تلاش می کنیم با رعایت قوانین و بررسی تمام جوانب، مسیر ایجاد این سازه را هموار کنیم.

 

«حمیدرضا مرادی» با بیان اینکه اصلاح نقشه و حدف پارکینگ و تبدیل آن به کمپلکس فرهنگی مورد انتظار است، افزود: همچنین آورده های دوطرف«شهرداری ساری و حوزه هنری مازندران» مشخص و برآورد شود.

 

وی تاکید کرد: هماهنگ شدن کارشناسان دوطرف جهت بررسی مسائل فنی نیز مورد انتظار است.

کد خبر 1051332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha