آغاز واکسیناسیون کرونا سالمندان در گلستان/ نیازی به مراجعه حضوری برای ثبت نام نیست

صداقت گفت: واکسیناسیون کرونای افراد سالمند بیش از ۸۰ سال از امروز در گلستان آغاز شد.

«سیدمهدی صداقت» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: سرعت افزایش ویروس کرونا در استان گلستان با توجه به محدودیت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی در استان کمتر شده است.

 

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان ادامه داد: موارد بستری و مرگ و میر در حال حاضر کاهش نیافته است ولی در روزهای آینده امیدواریم شاهد کاهش بار بستری بیماران باشیم.

 

صداقت به مراسم های جشن پیروزی تیم بسکتبال شهرداری گرگان اشاره کرد و گفت: نتایج این تجمعات را در هفته های آینده خواهیم دید، متاسفانه در این تجمعات جوانان عامل انتقال ویروس کرونا می شوند و  درصدی خود این افراد بیمار خواهند شد و درصدی دیگر نیز ویروس کرونا را به افراد سالمند و یا اعضای خانواده خود منتقل می کنند.

 

وی یادآور شد: سالمندان از امروز واکسینه می شوند و ممکن است در روزهای ابتدایی با مشکلاتی برای هماهنگی رو به رو شوند ولی در روزهای آینده واکسیناسیون سرعت بیشتری می گیرد.

 

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان ابراز داشت: بالغ بر 16 هزار سالمند بیش از 80 سال در سطح استان گلستان شناسایی شده و امیدواریم در هفته های آینده واکسیناسیون این افراد را به پایان برسانیم.

 

صداقت تاکید کرد: با توجه به اطلاعاتی که این افراد سالمند در پایگاه سلامت دارند با آنها برای تزریق واکسن تماس خواهیم گرفت و اگر چنانچه این افراد پرونده سلامت نداشتند و یا تماسی با آنها گرفته نشد شماره ای را از طریق رسانه ها اعلام خواهیم کرد که خود این افراد با مراکز بهداشتی تماس بگیرند و اطلاعات پرونده خود را تکمیل کنند.

 

وی گفت: بنا نیست که تجمعی برای ثبت نام افراد داشته باشیم و این مسئله خود مشکلاتی برای سلامت افراد به وجود می آورد.

 

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان یادآور شد: در گرگان شماره 316363 آماده پاسخگویی در خصوص واکسن کرونا خواهد بود و سایر شهرستان ها نیز این تلفن از طریق تبلیغات سطح شهر اطلاع رسانی خواهیم کرد و همچنین سامانه 3150 نیز آمادگی راهنمایی سالمندان برای تماس به مراکز مربوطه در نظر گرفته شده است.

 

کد خبر 1051334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha