کلنگ احداث پردیس سینمایی ایران در ساری به زمین زده شد

کلنگ احداث پردیس سینمایی ایران-ساری در زمینی حدود ۵۰۰ متر با اعتباری بالغ بربیش از ۲۵ میلیارد تومان امروز(۷اردیبهشت) با حضور استاندار مازندران و معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه هنری کشور به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «مهدی معصومی گرجی» امروز(7اردیبهشت) در آئین کلنگ زنی احداث پردیس سینمایی ایران-ساری، با بیان اینکه پردیس سینمایی زمینه ساز عدالت فرهنگی است، اظهار کرد: پردیس سینمایی با کمک سالن های متعدد می تواند اغلب تولیدات سینمایی کشور را برای علاقمندان به نمایش بگذارد.

 

رئیس حوزه هنری مازندران با بیان اینکه پردیس یک مجتمع فرهنگی هنری است، افزود: سینما، نمایشگاه آثار تجسمی و عکس، فروشگاه های کتاب و محصولات فرهنگی، امکان اجرای آثار نمایشی و گعده های فرهنگی هنری و موارد مشابه، چیزهایی است که در یک پردیس سینمایی میسر می شود و خدا را شاکریم که با پیگیری های حوزه هنری (و البته طراحی و پشتیبانی فنی موسسه فرهنگی تبلیغی بهمن سبز و همچنین حمایت و همکاری استانداری مازندران، فرمانداری شهرستان ساری و شهرداری ساری و سایر مراکز ذیربط) این امکان برای مرکز مازندران فراهم شده است.

 

وی اظهار کرد: طرح پردیس سینمایی ایران از حدود 7 سال پیش توسط حوزه هنری مازندران مطرح شد و پیگیریها از همان زمان از طریق رایزنی با استانداری مازندران و شهرداری ساری صورت گرفت.

 

معصومی گرجی ادامه داد: پردیس سینمایی ایران با حدود 500 متر زیربنا در 5طبقه اصلی و 2 طبقه پارکینگ دارای 6 سالن نمایش فیلم و سرمایه لازم برای احداث این پروژه بیش از 25 میلیارد تومن برآورد شده است.

 

وی برخورداری از رستوران سنتی، سینمای کودک و نوجوان، گالری جهت نمایش آثار تجسمی، فروشگاه محصولات فرهنگی هنری در کنار سیستم های دیجیتال و به روز پخش فیلم را از دیگر ویژگی های پردیس سینمایی ایران ساری اعلام کرد و گفت: پردیس سینمایی ایران- ساری می تواند به همشهریان محترم شهرستان های میاندورد، نکا، جویبار و قائمشهر نیز خدماتی ارائه کند.

 

*نوسازی سینما ایران ساری در دست اقدام است

معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه هنری کشور با بیان اینکه حوزه هنری در سراسر کشور متولی امر سینماداری و سینمایی سازی است، گفت:حوزه هنری در کنار فضای سینمایی که در اختیار دارد به مقوله رشد و توسعه این سینماها می اندیشد .

 

«عبدالحمید قره داغی» با بیان اینکه ساری از گذشته سینماهای متعددی داشت، افزود: سینما ایران از سینماهای قدیمی و خاطره انگیز مرکز مازندران بوده است بحث نوسازی مجدد این سینمای قدیمی را در دستور کار قرار دادیم و امید داریم در آینده ای نزدیک شاهد بهره برداری این مجموعه فرهنگی هنری و سینمایی باشیم.

 

وی به ظرفیت های فرهنگی هنری مازندرن اشاره و اظهار امیدواری کرد ایجاد این پردیس سینمایی در ساری شروع خوب برای ایجاد فضاهای بیشتر فرهنگی در شهر ساری و استان مازندران باشد.

*عملیات احداث پردیس سینمایی ایران-ساری از هفته آینده آغاز شود

استاندار مازندران نیز در این مراسم ضمن تحسین عملکرد حوزه هنری مازندران در راستای رفع خلاء های فرهنگی استان، اظهار کرد: شهرداری ساری نیز برای احداث پردیس سینمایی ایران-ساری پای کار است. منابع مالی شهرداری و حوزه هنری تعریف شده است.

 

«احمد حسین زادگان» به پروژه های نیمه کاره فرهنگی هنری در استان اشاره کرد و افزود: امید داریم با احداث این پردیس سینمایی بخشی از خلاء فرهنگی که در ساری احساس می شود مرتفع شود.

 

وی اظهار امیدواری کرد در آینده ای نزدیک تالار فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز افتتاح شود تا هنرمندان و هنر دوستان از مزیت های این پروژه فرهنگی هنری بهره مند شوند.

 

حسین زادگان خطاب به سرپرست شهرداری ساری خواستار آغازعملیات نوسازی پردیس سینمایی ایران- ساری تا هفته آینده شد.

کد خبر 1051370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha