فعالیت بیش از یک هزار گروه جهادی در سطح استان مرکزی

محترمی از فعالیت بیش از یک هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در سطح استان مرکزی خبر داد.

« امید محترمی» با اشاره به فعالیت های بسیج سازندگی در طی سال به ویژه در این شرایط که با بیماری کرونا روبرو هستیم و بسیاری از افراد به همین واسطه دچار مشکل شده اند به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در سطح استان مرکزی در عرصه های مختلف فعالیت می کنند.

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی افزود: از این تعداد ۷۰۰ گروه جهادی ویژه در راستای اجرای طرح جهادی و سلامت حاج قاسم سلیمانی و نهضت کمک مومنانه مشغول به فعالیت هستند.

 

وی با اشاره به اقدامات قرارگاه کمک مومنانه در طول یک سال گذشته در استان مرکزی، بیان کرد: نهضت کمک مومنانه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری از سال گذشته با تشکیل قرارگاه کمک مومنانه در استان فعالیت های گسترده ای را انجام داده است.

 

این مقام مسئول به گستره فعالیت های نهضت کمک مومنانه اشاره کرد و گفت: این نهضت تنها در تهیه و توزیع بسته های معیشتی خلاصه نمی شود و اقدامات متعددی در قالب ۱۰ عنوان خدمت به افراد و خانواده های آسیب دیده ارائه شد.

 

توزیع بیش از یک میلیون و 600 هزار بسته بهداشتی در سطح استان

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی در ادامه با اشاره به تهیه و توزیع ۶ میلیون ماسک و ۴۵۰ هزار دستکش، افزود: این اقدامات بخشی از فعالیت ها و خدمات بسیج سازندگی استان و گروه های جهادی بوده است.

 

محترمی در ادامه با بیان اینکه در طول این مدت بیش از ۴۸ هزار نقطه در سطح استان به طور مستمر توسط جهادگران بسیجی ضد عفونی و گند زدایی شده است، ادامه داد: بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار بسته اقلام بهداشتی نیز توزیع شده است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار بسته معیشتی در استان مرکزی به همت جهادگران بسیجی و مشارکت سایر نهادهای انقلابی و دستگاه های استانی توزیع شده است، گفت: به دلیل گستردگی نهضت کمک مومنانه و استقبال مردم و خیرین تعداد بسته ها بسیار بیشتر از این آمار است.

 

این مقام مسئول همچنین به بیش از ۵۵۰ ذبح و قربانی دام نیز اشاره کرد و گفت: توزیع این قربانی ها عمدتا در مناطق محروم بوده اند و ۱ میلیون پرس غذای گرم نیز تهیه و توزیع شده است.

 

توزیع ۸۲۰ جهیزیه در بین نوعروسان استان

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی همچنین به توزیع 820  سری جهیزیه به نوعروستان استان مرکزی نیز اشاره کرد و گفت: تهیه و توزیع ۲۲ هزار بسته لوازم التحریر و تهیه ۵۰۵ تبلت و گوشی برای دانش آموزان نیازمند از دیگر اقداماتبسیج سازندگی در راستای نهضت مومنانه در استان مرکزی است.

 

محترمی کمک به ساخت و تعمیر منازل افراد کم برخوردار را یکی دیگر از اقدامات جهادگران بسیج سازندگی دانست و اظهار کرد: خوشبختانه استان مرکزی در این راستا نیز همچون گذشته خوش درخشیده است.

 

وی ساخت ۱۹۰ واحد مسکونی و تعمیر و بازسازی ۱۷۰ منزل برای محرومین به همت بسیجیان و مشارکت دستگاه ها را از دیگر اقدامات در طول یکسال گذشته بسیج سازندگی دانست و گفت: جهادگران بسیج سازندگی در کنار نهادهای انقلابی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با هدایت های سپاه حضرت روح الله در صحنه خدمت به مردم و ولی نعمتان انقلاب حضور دارند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ویروس کرونا مشکلات فراوانی را برای افراد جامعه به بار آورده است، گفت: جهادگران بسیجی در راستای مبارزه همه جانبه با بیماری و کاهش آسیب های آن از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد و همواره در صحنه جهادی و کمک مومنانه حضور دارند.

کد خبر 1051375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha