قرآن خطی منسوب به دست خط امام حسن(ع) در موزه آستان قدس وجود دارد

فرهمند نژاد گفت:قرآن خطی منسوب به دست خط امام حسن(ع) در موزه آستان قدس وجود دارد و این جزوه قرآنی با آیه ۲۷ سوره یس (بماغفرلی ربّی و جعلنی من المکرمین) آغاز شده و با آیه ۴۵ از سوره فصلت (و انّهم لفی شکّ منه مریب) پایان یافته است.

«جواد فرهمند نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به نگهداری مصحف‌های شریف و نفیس در موزۀ قرآن رضوی اظهار کرد: جزوه قرآنی با ‎دست‌خط منسوب به‎ حضرت امام حسن مجتبی (ع) یکی از این مصحف‌هاست که در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.

 

مسئول گنجینه قرآن و نفایس موزه آستان قدس رضوی با بیان اینکه این جزوه قرآنی ۷ سطری شامل جزء ۲۳ و ۲۴ است، افزود: این جزوۀ قرآنی با آیۀ ۲۷ سورۀ یس (بماغفرلی ربّی و جعلنی من المکرمین) آغاز شده و با آیۀ ۴۵ از سورۀ فصلت (و انّهم لفی شکّ منه مریب) پایان یافته است.

 

فرهمندنژاد خاطرنشان کرد: این مصحف شریف به خط کوفی کهن بر روی۱۲۲ ورق از جنس پوست و به قطع بیاض در ابعاد ۵/۱۶×۷/۱۱ سانتی‌متر کتابت شده است، این قرآن در سال ۱۰۰۸ هجری قمری توسط شاه عباس اول صفوی وقف آستان قدس رضوی شد و وقف‌نامه آن به خط شیخ بهاء الدین محمد، معروف به شیخ بهایی است.

 

وی اظهارکرد: موزۀ قرآن و نفایس آستان قدس رضوی واقع در صحن کوثر حرم مطهر رضوی همه‌روزه به‌جز ایام تعطیل، از ساعت ۸تا ۱۲:۳۰ پذیرای علاقه‌مندان به مشاهدۀ نفایس قرآنی است.

کد خبر 1051452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha