تشکیل قرارگاه تولید پشتیبانی و مانع زدایی در استان فارس در هفته بسیج سازندگی

قزل سفلی گفت: بسیج سازندگی سپاه فجر فارس با توجه به شعار سال، قرارگاه تولید پشتیبانی و مانع زدایی را در هفته بسیج سازندگی با محوریت بسیج در استان تشکیل خواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اسماعیل قزل سفلی»، امروز (چهارشنبه 8 اردیبهشت) در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک سالروز تاسیس بسیج سازندگی به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: رسانه ها نیز در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند و تلاش های آنها را ارج می نهیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس افزود: انقلاب اسلامی ایجاد شد تا وراثت مستضعفان را در جامعه نهادینه کند و در گام دوم انقلاب قرار دارد و بسیج سازندگی مولود انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: در اردیبهشت سال 79 بسیج سازندگی برای ایجاد بستر جهادگران را در حوزه های مختلف در کشور گسترش یابد و ذیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به وجود آمد و در بسیج سازندگی اصول و مبانی اصلی وجود دارد که مردم را مالک انقلاب می داند.

قزل سفلی تصریح کرد: بسیج سازندگی معتقد است که باید در دورترین مناطق به کمک رسانی بپردازد و در کنار دستگاه های دولتی به شتاب دادن محرومیت زدایی می پردازد.

وی با اشاره به دوران دفاع مقدس بیان کرد: در دفاع مقدس نوین، بسیج سازندگی به محرومیت زدایی در عرصه جنگ اقتصادی می پردازد و سرمایه ما جهادگران ما هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس ادامه داد: جهادگران بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس در بحران کرونا خوش درخشیدند و در تولید ماسک، ضد عفونی معابر، تغسیل اموات و ... در صحنه حضور فعال داشته است.

وی اضافه کرد: جهاد گران ما حتی با آموزش دیدن برای کمک به کادر درمان وارد بیمارستان ها شدند و کارگاه های مواد ضد عفونی را ایجاد کردند  در کنار مردم به مبارزه با کرونا پرداختند.

قزل سفلی تصریح کرد: گام دوم انقلاب، گام جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی است و بسیج سازندگی باید تهدیدها را در عرصه های مختلف در حوزه اشتغال، امنیت قضایی، محرومیت زدایی و ... به فرصت تبدیل کند.

وی ادامه داد: با  استفاده از ظرفیت روستاها سعی به توانمندی روستائیان داریم و در حاشیه شهرها هرکاری به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کند بسیج سازندگی در آن ورود فعال خواهد داشت.

 قزل سفلی اعلام کرد: بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس در 76 محله حاشیه نشین استان که 31 محله آن در شیراز است در کنار مردم در حوزه عمرانی حضور دارد و تلاش می کند نیازهای جمعی تامین شود.

وی با اشاره به حوزه برند سازی و بازار رسانی گفت: 149 کارگاه صنایع تبدیلی در استان به همت بسیج سازندگی سپاه فجر در سال های گذشته در استان ایجاد شده و برای سه سال آتی نیز ایجاد 130 کارگاه دیگر در برنامه خود قرار داده ایم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس افزود: برای 36 شهرستان و شهر شیراز در قالب 43 ناحیه در تمام شهرستان ها با کمک و همفکری کار آفرینان و دستگاه ها برای هر کدام قطب های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی تعرف می کنیم که با ارائه آموزش همراه است.

قزل سفلی اعلام کرد: بیش از هشت هزار جهادگران خواهر و برادر در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی در استان فعالیت خواهند کرد و با توجه به شعار سال، قرارگاه تولید پشتیبانی و مانع زدایی را در هفته بسیج سازندگی با محوریت بسیج در استان تشکیل خواهیم داد.

وی با اشاره به برنامه های هفته بسیج سازندگی در فارس عنوان کرد: تجلیل از کار آفرینان برتر استان، رونمایی و معرفی قطب های اقتصاد مقاومتی، افتتاح یکصد پروژه محرومیت زدایی عمرانی، نشست سراسری مجمع خیرین جهادی و ... از این برنامه ها است.

کد خبر 1051783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha