شاکیان برای آزادی ۱۵ زندانی سنگ تمام گذاشتند/ پنج نفر زندانی زن چشم انتظار کمک های خیرین است

همزمان با پانزدهم رمضان المبارک برگه آزادی ۱۵ نفر زندانی جرائم غیرعمد امضا و آنان از بند آزاد شدند؛ چشمان ۵ نفر زن زندانی هم به فضل خدا و دستان گره گشایی است که واسطه خیر شود و آنان را به کانون گرم خانواده برگردانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، توجه به همنوع در عرصه های مختلف اعم از انفاق، گره گشایی، همدردی، ادای قرض مقروض، نجات از گرفتاری و زندان و در مصداق کامل تر آن یعنی هدایت انسان دیگر، در آموزه های دینی مورد توجه فراوان است تا آنجا که قرآن کریم در آیه ۳۲ سوره مبارکه مائده می فرماید«...وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا...» در این آیه شریفه نجات یک نفر، نجات همه انسان ها دانسته شده است.

 

مسلمین و به ویژه شیعیان باید با الهام گرفتن از سیره اهل بیت علیهم السلام، در رأفت و عطوفت از یکدیگر سبقت بگیرند و نسبت به هم با مروت و انصاف و احسان رفتار کنند که این خود جدای از آثار فردی و اجتماعی، باعث جلب خشنودی خداوند و سرازیر شدن برکات الهی نیز خواهد بود.

 

 

«آزادی زندانیان جرایم غیرعمد» و «جشن گلریزان» و مفاهیم نوظهوری از این دست که در سال های اخیر به ویژه در فضای رسانه ای کشور مطرح است؛ جلوه های بیشماری از رأفت و مهربانی انسان ها را نسبت به یکدیگر به نمایش گذاشته و خیرین گمنام زیادی در این امر ورود کردند.

 

علاوه بر خیرین، شاکیان پرونده های جرایم مالی نیز با تخفیف و یا رضایت دادن و گذشتن از حق خود، به جرگه خیرین پیوسته و گویا حدیث امیرمؤمنان را نصب العین خود قرار دادند که فرمود« آفت قدرت، احسان نکردن است» اما این شاکیان با گذشتن از حق خود، احسان در عین قدرت را به نمایش گذاشتند.

 

جشن گلریزان اما در ماه مبارک رمضان حال و هوای متفاوت تری به خود می گیرد؛ قلب ها بهم پیوستگی و دل ها برای ایثار و انفاق آمادگی بیشتری دارد و میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام یکی از آن روزهای پرشور و حرارتی است که انفاق از در و دیوار شهر می بارد.

 

امروز هشتم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ مصادف با پانزدهم رمضان المبارک برگه آزادی ۱۵ زندانی جرائم غیرعمد امضا و آنان از بند آزاد شدند و به کانون گرم خانواده برگشتند.

 

 

آنگونه که فریبا بهرامی، معاون ستاددیه استان کرمان به خبرنگار خبرگزاری شبستان می گوید: مبلغ کل بدهی این تعداد زندانی حدود ۲۶ میلیارد تومان بوده که شاکیان ۲۰ میلیارد تومان تخفیف دادند و خیرین هم ۵۳۰ میلیون تومان کمک کردند؛ مابقی بدهی هم از تسهیلات ستاد دیه و پرداختیِ خود زندانیان تأمین شد.

 

وی می افزاید: ۵ زن محکوم جرایم مالی هم در زندان های استان به سر می برند که برای آزادی آنان یک میلیارد تومان نیاز است.

 

سالاری، معاون دادستان کرمان با اشاره به تبعات منفی تحمل حبس و آسیب های ناشی از توقف در زندان به ویژه برای زنان که هم باعث آسیب به لطافت زنانه آنان و هم دورافتادن آنان از نقش اصلی در خانواده است؛ می گوید: پرداخت بدهی این زندانیان توسط نهادهای حمایتی، همیشه امکان پذیر نیست و خیرین باید ورود کنند.

 

وی افزود: ۵ زن زندانی بدهکار مالی هستند که ناخواسته گرفتار زندان شدند زیرا به طور مثال یکی از آنان یک کار تولیدی شروع کرده و به نتیجه نرسیده و شریک او هم متواری شده است؛ دیگری کار اقتصادی شروع کرده اما عوامل بیرونی بر آن عارض و منجر به زندانی شدن او شده است.

 

سالاری با دعوت از خیرین و نیکوکاران برای مشارکت در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد؛ یادآور شد: لزوماً قرار نیست مبالغ بالا کمک شود بلکه افراد می توانند مبلغ اندکی را حتی کمک کنند زیرا قطره قطره جمع گردد و انگهی دریا شود اما بدانند که با خدا معامله می کنند.

 

عالم زاده از سازمان های مردم نهاد به مشارکت برای آزادی زندانیان اشاره و بیان کرد: برای سه زندانی به ترتیب ۶، ۱۵ و ۹ میلیون تومان جمع آوری کردیم.

 

 

نکوئی، مسئول ستادبانوان خیّر مدرسه ساز هم از مشارکت در این امر خبر داد.

 

کاووسی یکی از خیرین که چند سال قبل شوهرش به دلیل بدهکاری مالی به زندان می افتد؛ می گوید: روزهای سختی بر ما گذشت و من نذر کردم اگر این مشکل حل شود، به کسانی که دچار این مشکل شدند، کمک کنم و امسال ۱۰ میلیون تومان برای این امر گذاشتم.

 

کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و بازگشت پدر یا مادر و یا عضوی دیگر از خانواده، علاوه بر کمک به گرم تر شدن کانون یک خانواده، باعث جلوگیری از مشکلات دیگر از جمله مشکلات مالی خانواده زندانی، فروپاشی کانون خانواده، آسیب های اجتماعی تهدید کننده خود زندانی و خانواده او و... است.

 

 

شماره حساب های 0200600262002 بانک ملی، 32/2314890 بانک ملت، 4004 بانک تجارت و شماره کارت تجارت5859837000132411 آماده دریافت کمک های مردمی و خیران برای کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد است.

 


مردم همچنین می توانند کمک های نقدی جزئی خود را از مبلغ 10 هزار تومان تا 200 هزار تومان از طریق تلفن همراه با شماره گیری #7777034*780* برای کمک به زندانیان نیازمند واریز کنند.

 

 

ای که دستت می رسد کاری بکن.

 

 

کد خبر 1051787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha