فرهنگسرای بزرگ بیرجند با اعتبار ۴۸۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید

سالن همایش و فرهنگسرای شهر بیرجند به عنوان بزرگترین فرهنگسرای شرق کشور با اعتبار ۴۸۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدعلی جاوید» امروز (۸ اردیبهشت) در آیین افتتاح فرهنگسرای شهرداری بیرجند که به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۵ آغاز شد اما به دلیل عدم تامین اعتبار مجدد از ابتدای سال ۹۷ در دستور کار قرار گرفت.

 

شهردار بیرجند با بیان اینکه سالن همایش و فرهنگسرای شهر بیرجند به عنوان بزرگترین فرهنگسرای شرق کشور امروز با اعتبار ۴۸۵ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد، گفت: این پروژه با ۲۳ هزار مترمربع مساحت زمین و با سالن همایش ۲ هزار و ۵۰۰ نفری در تلاقی دو منطقه جدید و قدیم شهر بیرجند احداث شده و دسترسی همه نقاط به این مجموعه فرهنگی یکسان است.

 

وی با اشاره به ۱۵ هزار متر مربع محوطه سازی در این فرهنگسرا، ادامه داد: در ساخت این فرهنگسرا از با کیفیت‌ترین مصالح و تجهیزات استفاده شده و جزو ۱۰ سالن همایش برتر کشور محسوب می شود.

 

جاوید با بیان اینکه شهرداری یک نهاد خدماتی و اجتماعی است، تصریح کرد: اینکه برخی تصور کنند شهرداری تنها در حوزه خدماتی و تنظیف شهر وظایفی بر عهده دارد تفکر درستی نیست چون شهرداری مجموعه ای اجتماعی است که در انجام خدمات مختلف شهری شرح وظیفه دارد و باید زیرساخت های لازم را فراهم کند.

 

شهرداری بیرجند به جایگاه علمی و فرهنگی شهر بیرجند اشاره و عنوان کرد: باید بهترها را متناسب با نیاز شهروندان فراهم کنیم لذا باید دیدگاه همه جانبه به شهر داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر بیرجند هیچ منتی بر دوش حوزه فرهنگ ندارد و اعتبار این پروژه از منابع داخلی شهرداری تأمین شده است، گفت: در طی دوره پنجم شورای اسلامی شهر بیرجند ۱۴ بوستان کلنگ زنی شده و در حال بهره برداری است.

 

جاوید در ادامه از افتتاح بوستان جنگلی بیرجند به عنوان مجموعه کامل تفریحی در خردادماه امسال خبر داد و افزود: در حوزه معابر بازگشایی محور فرزان یکی از دغدغه های ترافیکی شهر بود که پیش از سالها محقق شده است.

 

شهرداری بیرجند با بیان اینکه طی چندماه آینده کارخانه تولید کمپوست و دستگاه های پردازش مربوطه به خدمات شهری اجرا و نصب خواهند شد، گفت: اینگونه نیست که اعتبار بخش های دیگر در ساخت فرهنگسرای هزینه شده باشد.

 

وی اظهار کرد: برای ۶ ماه ابتدای امسال ۳۲ میلیارد تومان معادل ۳۲۰ هزار مترمربع آسفالت برای معابر شهری تأمین اعتبار شده است.

 

 

کد خبر 1051793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha