آغاز واکسیناسیون ۱۰ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در جنوب کرمان 

اصغر مکارم گفت: در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال بر اساس اولویت ها در حال انجام است که قریب ۱۰ هزار نفر را در منطقه شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، عصر امروز نشست شورای اداری مدیران دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در سالن ابن سینا برگزار شد.


«اصغر مکارم» در این نشست، گفت: جنوب کرمان همچنان در پیک چهارم کووید 19 قرار دارد و به نظر می رسد این پیک در مقایسه با پیک های قبلی عمیقتر و سنگین تر است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به تامین امکانات ضروری برای بیماران کرونایی،  افزود: در این شرایط خاص برای نجات جان بیماران درگیر با کرونا عمده ترین بحث اکسیژن است که دستگاه های اکسیژن ساز و تانک ذخیره در بیمارستان های جیرفت و کهنوج نصب شده تا با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به درمان بیماران اقدام کنیم.


وی با بیان این که بزرگترین رسالت ما نجات جان مردم است، اظهار کرد: در بیمارستان امام خمینی (ره) نیز بخش سوم ویژه بیماران کرونایی راه اندازی شده است.


مکارم با اشاره به تامین داروی مورد نیاز بیماران در منطقه، خاطرنشان کرد: کرونا بیماری ویروسی و درمان ها کمکی است، ابلاغیه های وزارتخانه درباره شیوه های درمان ملاک عمل است  تا نظرات مختلف موجب تردید در بیماران نشود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با تاکید بر اهمیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کنترل بیماری، ابراز کرد: ما می دانیم، اصناف از نظر اقتصادی مشکلاتی دارند اما واقعیت این است که  ویروس به مردم رحم نمی‌کند باید دقت کنیم دستورالعمل ها اجرا شود تا زنجیره انتقال هر چه سریعتر قطع شود و از این پیک هم با کمترین مشکل عبور کنیم.


وی با اشاره بر لزوم ادامه همکاری های بین بخشی در کنترل بیماری، تصریح کرد: روزانه شاهد گونه ای جدید از کووید۱۹ هستیم و در استان های همجوار ما نیز مواردی از نوع هندی مشاهده شده است با وجود این خطرات باید ترددها در منطقه کنترل شده باشد.


مکارم با بیان این مطلب که شرایط موجود نشان دهنده این است که در قله پیک بیماری کووید19 هستیم و در صورتی که نکات بهداشتی رعایت شود، پیک نزولی می شود، اظهار کرد: بیش از 95 درصد از کارکنان حوزه سلامت در جنوب کرمان نوبت نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند باید شرایطی ایجاد شود با ارسال دوز بعدی با رعایت فاصله گذاری و بدون تجمع واکسیناسیون انجام شود.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عنوان کرد: علی رغم هیاهویی که درباره واکسن استرازنکا شد، هیچ موردی از عارضه جدی در اثر واکسیناسیون در بین دریافت کنندگان نداشتیم این واکسن کمترین عوارض را در بین واکسن ها در کشور داشته است البته بعضی از عوارض خفیف همچون کلیه واکسن ها دور از انتظار نیست، برخی در فضای مجازی مطالبی غیر علمی منتشر کردند که مردم را سردرگم کرد.


وی در خاتمه تاکید کرد: در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای 80 سال بر اساس اولویت ها در حال انجام است که قریب 10 هزار نفر را در منطقه شامل می‌شود.

کد خبر 1051807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha