وضعیت جامعه نیازمند انفاق است/ امام حسن مجتبی الگوی انفاق

حجت الاسلام موسوی با اشاره به جنبه های اخلاقی و رفتاری کریم اهل البیت(ع) گفت: انفاق و بخشش از جمله ویژگی های آن حضرت بود که وضعیت امروز جامعه به این موضوع بسیار نیازمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام سید «جانمراد موسوی» در مراسم گرامیداشت میلاد امام حسن مجتبی(ع) در جمع خانواده های منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی به ابعاد مختلف رفتاری این امام اشاره کرد و اظهارداشت: سخاوت، انفاق و گذشت و صبر از ویژگی های بارز این کریم اهل البیت(ع) بوده که صبر و گذشت او از جمله رفتارهای اجتماعی او محسوب می شود.

 

رئیس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی اصفهان افزود: انفاق و بخشش از جمله ویژگی های آن حضرت بود که وضعیت امروز جامعه به این موضوع بسیار نیازمند است.

 

وی با بیان اینکه کمک به همدیگر و دستگیری از تهیدستان از اهمت خاصی برخوردار است، خاطرنشان کرد: انفاق و بخشش از جمله ویژگی های آن حضرت بود که وضعیت امروز جامعه به این موضوع بسیار نیازمند است.

 

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: امام دوم شیعیان دو بار اموال خود را در مسیر دستگیری از نیازمندان بخشید و وقف کرد و ما با داشتن چنین الگوهایی باید سنت های حسنه نیکوکاری و کمک به نیازمندان را جدی بگیریم.

 

وی با اشاره به توصیه های دینی که برای گذشت و انفاق در راه خدا شده، یادآورشد: برای رفع نیازهای مردم و کمک به اقشار آسیب پذیر بایدمشارکت و اهتمام داشته باشیم و اگر کمترین زمان از عمر ما باقیمانده باشد در این جهت صرف کنیم.

 

*حلم و بردباری امام حسن مجتبی(ع)

 

حجت الاسلام موسوی به خصوصیات اجتماعی آن حضرت نیز اشاره کرد و اظهارداشت: حلم و بردباری امام حسن مجتبی(ع) زبانزد است و در زمان خودش صبورترین فرد جامعه معرفی شده است.

 

وی ادامه داد: همین گذشت و صبر او در برابر افرادی که با توطئه دشمنان منحرف شده بودند، زمینه ساز ایمان راسخ آنان شد و در سنت بسیاری از ائمه نیز سفارش شده است.

 

رئیس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی اصفهان در بیان دیگر ویژگی های اولین فرزند حضرت علی(ع) گفت: پیامبر به امام مجتبی(ع) توجه ویژه ای داشت و همواره با او بازی می کرد که دوستی با اهل البیت(ع) نیز توسط پیامبر اسلام(ص) با ما توصیه شده است.

 

وی اضافه کرد: آن حضرت به سبب اجر و پاداش عظیم حج خیلی زیاد به صورت پیاده به این عمل شریف عزیمت کردند در حالی که امکان سفر با شتر نیز وجود داشت.

 

کد خبر 1051835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha