از اشتغال‌ جوانان در باغ‌های پسته تا کسب عنوان «دوستدار کتاب» توسط بچه‌های مسجدی روستایی

کانون فرهنگی هنری عدالت در جوار مسجد حضرت امیرالمومنین(ع) روستای سن‌سن، با ایجاد باغ پسته و پرورش ماهی توانسته به اشتغال جوانان کمک کرده و با طرح‌های متنوع کتابخوانی به روستای دوستدار کتاب تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری عدالت روستاي سن سن کاشان در سال 91 تاسیس شد،این کانون به دلیل فعالیت های گسترده در زمینه کتابخواني به روستای «دوستدار کتاب» معروف شده است. کانون فرهنگی هنری عدالت که 1255 عضو در روستای سن سن با 700 خانوار دارد، در طرح ملی «ایران قوی» 15726 امتياز کسب کرد.


 

حجت الاسلام «حسن بابایی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های کانون عدالت مسجد حضرت امیرالمومنین(ع) روستای سن سن شهرستان کاشان اظهار کرد: اجرای طرح «شنبه های با کتاب» با هدف مشارکت در طرح روستاهای دوستدار کتاب، اجرای مسابقات فرهنگی و کتابخوانی،فعاليت در جام باشگاه های کتابخواني کودک و نوجوان از جمله فعالیت های این کانون در محور ترویج فرهنگ کتابخوانی است.


 

مدیر کانون فرهنگی هنری عدالت به برنامه های هنری این کانون اشاره و بیان کرد: برگزاری دوره های آموزش نمایش، تولید فیلم های دو دقیقه ای، سرود، هنرهای تجسمی، مداحی، نقاشی، شعر و ادبیات بخشی از این فعالیت ها است.


 

وی ایجاد مرکز نیکوکاری صاحب الزمان(عج) را بخش دیگری از فعالیت های این کانون نام برد و افزود: مرکز نیکوکاری صاحب الزمان(عج) 100 خانواده نیازمند را تحت پوشش قرار داده است و پس از شیوع بیماری کرونا در چندین مرحله به این خانواده های نیازمند کمک صورت گرفت، ضمن اینکه 500 بسته بهداشتی نیز میان خانواده های کم برخوردار توزیع و معابر و خیابان ها و محلات نیز توسط گروه های جهادی مسجد ضدعفونی شد.


 

مدیر کانون فرهنگی هنری عدالت مسجد حضرت امیرالمومنین(ع) در مورد فعالیت های کارآفرینی و اشتغال زایی این کانون در روستای سن سن گفت: با همکاری وزارتخانه های تعاون و جهاد کشاورزی و نیز سازمان بسیج به افراد جویای کار در روستا وام اشتغال اعطا شد و با همکاری کمیته امدادامام خمینی(ره) دوره های توانمندسازی و کارآفرینی نیز برگزار شد.


 

حجت الاسلام بابایی خاطرنشان کرد: ما در روستا دو باغ پسته و بادام داریم که درآمد محصولات این باغ پس از برداشت و فروش آن صرف هزینه ها و برنامه های کانون می شود. همچنین ما در زمینه پرورش ماهی قزل آلا، ایجاد گلخانه، راه اندازی پنج باغ پسته و ایجاد اشتغال برای جوانان این روستا نیز فعالیت های گسترده ای داشته ایم.


 

مدیر کانون فرهنگی هنری عدالت همچنین به ایجاد اشتغال برای بانوان این روستا نیز اشاره و تصریح کرد: با آموزش دوره های قالیبافی هم توانستیم برای بانوان روستایی و سرپرست خانوار اشتغال ایجاد کنیم.


 

وی اجرای طرح چهره به چهره، برگزاری جلسات قرآن خانگی، نهج البلاغه، سبک زندگي، آموزش نجوم، مسابقه کتابخواني با موضوع «من انقلابي هستم»، تصحيح‌ نماز کودکان، برگزاری نمايشگاه کتاب، تواشیح، مراسم بزرگداشت سردار دل ها، دوره های صحیفه سجادیه شناسی، نهج البلاغه شناسی، بصیرت افزایی، دوره های اخلاقی، اعتقادی، مقابله با آسیب های اجتماعی، برگزاری مسابقات ورزشی، پیاده روی جمعی و ... را از دیگر برنامه های این کانون مسجدی معرفی کرد.

 

کد خبر 1051851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha