آغاز نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت با حضور ۱۵۳۸ نفر در زنجان

به گفته قاسمی، نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت از ۸ اردیبهشت ماه با حضور یک هزار و ۵۳۸ زنجانی آغاز شد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت ۸ تا ۱۰ اردیبهشت به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

ابراهیم قاسمی ادامه داد: آزمون امسال در ۱۴ رشته: ترجمه و مفاهیم قرآن کریم(ترجمه سوره بقره و تفسیر سوره بقره)، معارف اهل‌بیت(ع) (حفظ و مفاهیم نهج­ البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومان) و حفظ قرآن کریم(حفظ و مفاهیم جزء۳۰، حفظ و مفاهیم جزء اول، حفظ و مفاهیم سوره بقره، حفظ و مفاهیم ۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۵ جزء اول و حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم) برگزار خواهد شد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: طبق آمار یک هزار و 538 زنجانی در رده‌های سنی مختلف و در رشته‌های اعلامی در این آزمون شرکت خواهندکرد.

 

وی خاطرنشان کرد:  شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآن کشور از مهمترین اهداف اجرای این آزمون است.

 

قاسمی با اشاره به اینکه این آزمون زمینه توسعه و تقویت آموزش های الکترونیکی قرآنی را در سطح کشور فراهم خواهد کرد، یادآور شد: استفاده از بستر فضای مجازی جهت ارزیابی دانش قرآنی مخاطبان از دیگر اهداف این آزمون است.

کد خبر 1051878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha