کرونا ۶ خانواده دیگر را در خراسان جنوبی داغدار کرد

مهدی زاده گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶ بیمار دیگر بستری شده در بخش های آی.سی.یو بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کامبیز مهدی زاده» امروز (۹ اردیبهشت) در گفتگو با رسانه های گروهی استان از انجام ۲۳۹ آزمایش جدید کرونا در شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: بر اساس این آزمایش‌ها ۸۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: از این تعداد ۱۶ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری و ۷۳ مورد سرپایی بوده است.

 

مهدی زاده ادامه داد: از این تعداد ۴۴ مورد از بیرجند، ۲۰ مورد از قاین، ۶ مورد از نهبندان، پنج مورد از فردوس، چهار مورد از طبس، سه مورد از درمیان، سه مورد از خوسف، ۲ مورد از سربیشه و ۲ مورد از سرایان بوده است.

 

وی افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۴۳۳ آزمایش سریع تست کرونا در استان انجام شده است که از این تعداد ۲۰۳ مورد مثبت بوده است.

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: در حال حاضر ۲۹۷ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری بوده که ۲۰۳مورد آنها بیمار قطعی مبتلا به کرونا هستند.

 

مهدی زاده با بیان اینکه از این تعداد ۲۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، بیان‌کرد: حال عمومی ۹ نفر از بیماران وخیم است.

 

وی در در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با فوت ۶ مورد ناشی از کرونا، مجموع کل فوتی‌های ویروس در استان به ۸۲۵ نفر رسید.

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز ۱۸ هزار و ۴۰۴ بیمار کرونا مثبت بهبود یافتند یا در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

کد خبر 1052029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha