۲ پروژه آبرسانی در هرمزگان افتتاح شد

با حضور رییس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس، دو پروژه آبرسانی با اعتبار ۱۷۱۵میلیارد تومان در استان هرمزگان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « فریدون همتی » در آیین بهره برداری از فاز نهایی آب شیرین‌کن 100هزار مترمکعبی بندرعباس و تصفیه خانه آب سد سرنی که به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور دکتر روحانی رییس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: این دو پروژه در مجموع با یک هزار و 715میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی به بهره برداری رسید و تحول جدیدی را در حوزه آبرسانی هرمزگان با مرکزیت بندرعباس رقم زد.

 

وی افزود: میزان مصرف روزانه آب شرب شهر بندرعباس، خمیر و روستاهای اطراف آن 200هزار مترمکعب در شبانه روز است که تا پیش از این تمام نیاز آب شرب مصرفی این مناطق از طریق ذخایر آبی سد اسقلال میناب تأمین می شد و امروز با افتتاح این پروژه ها، ظرفیت تولید آب شرب مورد نیاز برای شهر بندرعباس و خمیر به 150هزار متر مکعب در شبانه روز رسید و برداشت از سد میناب به همین میزان کاهش یافته است.

 

استاندارهرمزگان با بیان اینکه ذخایر آبی سد میناب تا چندماه آینده تنها نقش پدافندی را در تأمین آب شرب بندرعباس ایفا می کند، گفت: به‌زودی قرارداد خرید تضمینی 50هزار مترمکعب آب منعقد خواهد شد و کل مصرف آب شهر بندرعباس، خمیر و روستاهای مسیر تامین می شود که با تحقق این گام مهم، بهره برداری از منابع آبی شهر میناب به صفر می رسد و تحول بزرگی در پایدار سازی آب شرب بندرعباس و همچنین مصرف اب بخش کشاورزی و آب شرب میناب صورت می گیرد.

 

همتی گفت: اقدامات لازم به منظور تأمین آب شرب میناب از تصفیه خانه  و سد سرنی در دست انجام است و تا اواخر تیرماه به منظور تقویت سفره های زیرزمینی از منابع آبی چاه هایی که اکنون آب شرب این شهر را تامین می کنند، هیچ گونه بهره برداری صورت نخواهد گرفت.

 

همتی عنوان کرد: چند پروژه مهم دیگر در حوزه آب و برق در هفته های پیش رو  در قالب پنجشنبه های امید با حضور رییس جمهور در استان افتتاح می شود.

 

وی همچنین ضمن قدردانی از همه دست اندرکاران اجرایی و پشتیبان کننده پروژه های بهره برداری شده، گفت: اقدامات بخش خصوصی که در شرایط جنگ اقتصادی وکرونا، پروژه های بزرگ و مهم را بدون وقفه به مرحله اجرا و بهره برداری رساندند قابل تقدیر است.

 

استاندار هرمزگان از مردم استان خواست در مصرف بهینه آب نهایت همکاری را داشته باشند و اضافه کرد: در حال حاضر هر متر مکعب آب از بخش خصوصی به قیمت 17هزار تومان خریداری می شود و قیمت تمام شده آن برای مصرف کننده بین 500 تا 600 تومان است که باید با مصرف بهینه قدردان این نعمت بزرگ که با مشقّت تولید می شود باشیم.

 

همتی اظهار امیدواری کرد با تکیه بر دانش و تکنولوژی بومی در احداث آب شیرین‌کن ها و اقدامات مقابله ‌ای برای مهار آثار خشکسالی، مردم استان از اطمینان خاطر نسبی در زمینه تأمین آب شرب بهره مند شوند.

 

 

کد خبر 1052033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha