کشورمان نیازمند رئیس جمهوری است که نرخ زندگی مردم را روزانه بفهمد

خرازی با بیان اینکه در حال حاضر کشورمان نیازمند رئیس جمهوری است که نرخ زندگی مردم را روزانه بفهمد، افزود: رئیس جمهوری نیاز داریم که بفهمد اقتصاد عدالت محور چیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سیدمحمد صادق خرازی، دبیر کل حزب ندای ایرانیان شب گذشته (پنجشنبه 9 اردیبهشت) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که به بررسی نقش رئیس جمهور در حل مشکلات کشور اختصاص داشت با بیان اینکه اختیاراتی که قانون اساسی برای رئیس جمهور قائل شده که در عمل، حوزه این اختیارات و امکانات گاهی ناهماهنگ می نماید، گفت: این ناهماهنگی ها و ایرادات، مشکلاتی را پدید می آورد.

 

وی با اشاره به اینکه  اگر رئیس جمهوری درد آشنا با زندگی مردم باشد و بتواند بر مشکلات فائق آید در حل مشکلات کشور هم می تواند موفق باشد، افزود: در حال حاضر ما در کشوری غیر متمرکز زندگی می کنیم که شاید باید ساختار قانون اساسی آن اصلاح شود.

 

دبیرکل حزب ندای ایرانیان با اشاره به اینکه اگر رئیس جمهور فردی باشد که موانع و مشکلات را از حوزه عمل وی بردارند عملکرد موفق تری خواهد داشت، گفت: رئیس جمهور نباید فردی باشد که درپایان دوره کارش بگوید اختیارات من چنین و چنان بود خب اگر اختیاراتش آن گونه که در پندارش بوده، فراهم نبوده باید پس از صحبت با رهبر، دولت را تحویل می داد و می رفت یا از روز اول با مردم شفاف صحبت کرده و راه حل ارائه می داد.

 

خزاری با بیان اینکه رئیس جمهور فردی است که می تواند درجامعه نشاط تزریق کند یا اینکه مشکلات را افزون کند، ادامه داد: به همین دلیل در قانون اساسی، موقعیت رئیس جمهور پس از رهبری،​ از جایگاهی ممتاز برخوردار شده است.

 

دبیرکل حزب ندای ایرانیان با تصریح این نکته که بی انصافیست که همه مشکلات کشور را گردن رئیس جمهور بیاندازیم، گفت: می توانیم خیلی راحت همه مشکلات کشور را برگردن رئیس جمهور بیندازیم اما این بی انصافیست، من خود از منتقدین دولت در این سال ها بوده ام اما بی انصافیست که همه مشکلات را گردن رئیس جمهور بیندازیم.

 

وی با اشاره به اینکه مقایسه ایران با سایر کشورها قیاس مع الفارق است، گفت: دیگر کشورها دچار بحران جهانی نیستند، دیگر کشورها گرفتاری های بین المللی ندارند، دیگر کشورها در چالش های بزرگ نیستند. یک دولتی 700، 800 میلیارد درآمد داشته و یک دولتی در چهار سال گذشته حدود 40 میلیارد دلار درآمد از فروش نفت داشته بودجه ای که بسته شده و بر اساس آن برنامه ای که بوده و بر اساس آن خطرناک ترین و تلخ ترین تحریم تاریخ بشر از آمریکا بر ایران بکار رفته است اگر به تاریخ تحریم های جهان نگاه کنیم، بر اساس یک قانون نانوشته وزیر خارجه دولت ترامپ با شرکت ها جلسه می گذاشت و هر راهی را که وزرا و مسئولین ایران می رفتند و حتی بخش خصوصی ایران با سد راهی مواجه می شدند و از سوی دیگر آن شرکت و کشور خارجی هم تحریم می شد.

 

دبیرکل حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه نمی توانیم از یک طرف به رئیس جمهور بگوییم به وسط اقیانوسی پر از کوسه برود و با دست و پای بسته و قلاده ای برپا به او بگوییم باید با کرال سینه شنا کنی و برنده شوی، تصریح کرد: این اصلا امکان ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه زمانی می توان بر اساس برنامه ششم عمل کرد که ورودی با خروجی، امکانات و درآمدها با هزینه ها، مشکلات با فرصت ها و تهدیدات با هم هماهنگ باشد، افزود: من معتقدم در این مقطع به دلیل تحریم ها، هماهنگی میان مجموعه کشور به وجود آمد اما دولت باید کمک مردم کند ما در اینجا دولتی نداریم که مثل دولت های انگلیسی و فرانسه بودجه اش پرپول باشد و نظام اقتصادی اش مبتنی بر اقتصاد نفتی نباشد، متاسفانه اقتصاد ما مبتنی بر نفت است و دولت ها هم هر کدام آمدند وعده ای دادند و کار دیگری کردند، متاسفانه توسعه ما مبتنی بر درآمد نفت است.

 

دبیر کل حزب ندای ایرانیان با اشاره به اینکه اگر بخواهیم مشکلات کشورمان حل و مملکتمان آباد شود باید قانون اساسی یک بار دیگر مورد بازنگری قرار گیرد، گفت: این امر باید به گونه ای باشد که دوباره نخست وزیر و مجلس مشروعیت پیدا کنند و رئیس دولت به معنای واقعی و مانند دیگر کشورها، رئیس دولت باشد و احساس نکنند که پادشاه است من فکر می کنم باید ساختار انتخاباتی کشورمان را تغییر جدی دهیم.

 

دبیرکل حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه در حال حاضر کشورمان نیازمند رئیس جمهوری است که نرخ زندگی مردم را روزانه بفهمد، افزود: رئیس جمهوری نیاز داریم که بفهمد اقتصاد عدالت محور چیست، رئیس جمهوری نیاز داریم که در کردستان صدای کوله برها باشد، رئیس جمهوری نیاز داریم که نیاز مردم نیازمند سوختبر سیستان و بلوچستان را بفهمد. اینها در روحیه مردم تاثیر می گذارد ما رئیس جمهوری نیاز داریم که گره از کار مردم ایران باز کند اگر انتخاب هایمان را محدود نکنیم در ایران روسای جمهوری داریم که توانایی تراز اداره پنج کشور را دارند.

 

دبیرکل حزب ندای ایرانیان تصریح کرد: حرف من این است که اگر می خواهید مردم در صحنه باشند و مردم را عامل قدرت می دانید، پس راه را برای مردم باز کنید.

کد خبر 1052122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha