میدان و دیپلماسی دو بال امنیت کشور محسوب می‌شوند

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: میدان و دیپلماسی دو بال امنیت کشور محسوب می‌شوند و هر کجا موفقیتی در عرصه دیپلماسی بوده است قطعا دلیل عمده و اصلی آن موفقیت در میدان بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۰ اردیبهشت حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه آسمینون، گفت: یکی از مسائل بسیار مهم و سرنوشت سازترین رویدادهای سیاسی کشور، مسئله انتخابات است و مقام معظم رهبری که بایستی از حرکت کلی نظام مراقبت کند نقش مهمی در این پدیده دارد تا در قبال این رویداد سیاسی مهم از ارکان اصلی نظام یعنی جمهوریت و اسلامیت مراقبت کند چرا که انتخابات نشانه و مظهر مردم سالاری دینی است.


امام جمعه آسمینون بیان کرد: اگر بخواهیم بر مبنای مشارکت حداکثری از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی را بیان کنیم در وهله اول مقام معظم رهبری اعتقاد صادقانه به مردم‌ سالاری دینی دارند اعتقاد ایشان این است که حاکم بر سرنوشت ملت ایران خود مردم هستند و تاکید بر این که رای مردم به معنی واقعی کلمه حق الناس بوده و ملاک و میزان رای مردم است.


وی افزود: در وهله دوم رهبری شرکت در انتخابات را یک وظیفه شرعی و واجب عینی برای کلیه واجدین شرایط می دانند و از جنبه منافع ملی نیز معتقدند هر کس ایران،حکومت اسلامی، شکوه،عظمت و عزت ملی را دوست دارد در انتخابات شرکت کند حتی آن کسی که نظام را قبول ندارد برای حفظ کشور برای اعتبار و آینده کشور بیاید و در انتخابات شرکت کند.


حجت الاسلام احمدی نیک ابراز کرد: در وهله سوم همیشه و در کلیه انتخابات ها موضع مقام معظم رهبری موضع بی طرفی بوده است اما همراه با شاخص گذاری برای رهبری و هدایت مردم و جامع که مردم آگاهانه و با بصیرت انتخاب کنند.


خطیب جمعه آسمینون اظهار کرد: از سوی دیگر ایشان همیشه تاکید و اهتمام به برگزاری انتخابات سالم و بر حفظ وحدت ملی و یکپارچگی کشور تاکید داشتند بنابراین در این مقطع و برهه حساس همه ما وظیفه داریم برای ایران قوی تلاش کنیم با مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح تا وضعیت کشور سر و سامان بگیرد و در عرصه‌های مختلف به ریل اصلی خود بازگردد و باید مواظب باشیم فریب وعده های رنگارنگ را نخورده و اسیر جنگ روانی نشویم.



وی با اشاره به مذاکرات وین بیان کرد: این نشست برای احیای برجام شکل گرفته است تلاشی که قریب سه هفته است ادامه دارد و مهمترین مخاطرات این عرصه تقویت امید و خوش بینی کاذب به نتیجه نشست است اتفاقی که بیش از هر چیز اعتماد عمومی مردم را دچار آسیب می کند و باید مواظب ترفندهای دشمن باشیم.


حجت الاسلام احمدی نیک به انتشار مصاحبه دکتر ظریف اشاره کرد و افزود: انتشار فایل صوتی حادثه تلخ و ناراحت کننده ای است اتفاقی که موجب سوء استفاده دشمنان قسم خورده ایران اسلامی شده و به القائات مسموم و کاذب دشمن مبنی بر حاکمیت دوگانه دامن زد.


امام جمعه آسمینون تصریح کرد: میدان و دیپلماسی دو بال امنیت کشور محسوب می‌شوند و هر کجا موفقیتی در عرصه دیپلماسی بوده است قطعا دلیل عمده و اصلی آن موفقیت در میدان بوده است بنابراین باید در این زمینه توضیح داده و شفاف سازی کنند البته که یاد سردار دلها تا ابد در دلها است.


وی روز جهانی کار و کارگر را به همه کارگران خدوم و زحمتکش و دلسوز این مرز و بوم را تبریک گفت و با اشاره به سالروز شهادت استاد مطهری، تبریک هفته معلم و عرض خداقوت و خسته نباشید به آینده سازان و انسان سازان، عنوان کرد: معلم ها همچون انبیاء، معلمان بشر هستند و رسالت سنگینی بر دوش معلمین است.


حجت الاسلام احمدی نیک در خاتمه ضمن تسلیت پیشاپیش سالروز شهادت مولی الموحدین حضرت علی (ع)، یادآور شد: ان شاءالله سعی کنیم از فرصت لیالی قدر به خوبی بهره ببریم.

کد خبر 1052153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha