حاج قاسم میدان و دیپلماسی را در خدمت اسلام و مسلمین قرار داد

حجت الاسلام رضازاده با بیان اینکه حاج قاسم میدان و دیپلماسی را در خدمت اسلام و مسلمین قرار داد؛ در خصوص مسائل اخیر،از مراجع ذیربط خواست طراحان و عوامل نفوذی را شناسایی، محاکمه و مجازات کنند و تدابیر لازم برای پیشگیری از حوادث مشابه را فراهم آوردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ریگان، حجت الاسلام حبیب رضا زاده، جمعه(10 اردیبهشت) در خطبه های نماز جمعه با تأکید بر اهمیت انس با قرآن به ویژه در جوانی، گفت: عمل به قرآن برای یک جامعه تراز اسلامی لازم است.

 

امام جمعه ریگان با اشاره به اینکه تفکر لیبرال و منحط غربی می خواهد بین ما و معارف قرآنی جدایی بیفکند؛ افزود: ناپلئون می گوید « اگر مسلمین از دستورات جامع این کتاب استفاده کننده روی ذلت را نخواهند دید و تا زمانی که این کتاب بین آنها حکومت می کند تسلیم ما نخواهند شد و اگر غربی ها می خواهند بر مسلمین تسلط یابند باید بین آنان و قرآن جدایی بیندازند.»

 

وی با ابراز تأسف از اینکه در حالی دستور به پیاده سازی سندهای غربی در مدارس ما می شود که غربی ها هنوز نتوانستند آمار خودکشی خود را پایین بیاورند؛ خاطرنشان کرد: آنچه موفقیت ما را به دنبال دارد عمل به دستورات قرآن است.

 

امام جمعه ریگان ادامه داد: علما برای آنکه قرآن در جامعه پیاده شود زحمت کشیدند و علت ترور آنان برای این بود که می خواستند قرآن در جامعه پیاده شود و قران شفای سینه های گرفتار از آسیب ها و ناراحتی ها است.

 

وی با اشاره به 9 اردیبهشت، روز جهانی کارگر اظهار کرد: کارگر در فرهنگ اسلام و اجر و قربی که نزد خدا و رسول دارد با کارگر در فرهنگ منحط غربی که از او به عنوان برده کار می کشند، متفاوت است زیرا کارگر در اسلام آنقدر جایگاه دارد که از او تعبیر به مجاهد فی سبیل الله شده است.

 

حجت الاسلام رضازاده همچنین 12 اردیبهشت، سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم را تبریک گفت و اظهار کرد:  معلم باید به نقش خود توجه داشته باشد.

 

وی فرا رسیدن لیالی قدر را مورد توجه قرار داد و افزود: باید این شب ها را قدر دانست و تضرع و دعا در آن را جدی گرفت و جوانان سرنوشت خوبی را از خداوند برای خود درخواست کنند و بیشتر باید در اخلاص تلاش کنیم تا کثرت عمل و مساجد باشکوه و با شیوه نامه های  بهداشتی باشد که مسجدی ها و هیئتی ها تا الان برگ برنده را در رعایت شیوه نامه های بهداشتی دارند.

 

امام جمعه ریگان در بخش دیگری از خطبه دوم شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را نماد مجاهدت خواند و با بیان اینکه او یک دیپلمات انقلابی بود و فقط یک سردار نظامی و یا فرمانده تراز اول نبود؛ افزود: حاج قاسم میدان و دیپلماسی را در خدمت اسلام و مسلمین قرار داد.

 

وی با مروری بر نقش شهید سلیمانی در جنگ تحمیلی، حمایت از مردم افغانستان، عراق، سوریه و...اظهار کرد: حاج قاسم مظلوم زیست و مظلوم به شهادت رسید و بعد از شهادت هم به او باید مظلوم نگاه کرد.

 

حجت الاسلام رضازاده ادامه داد: به سوریه رفت و جنگ در سوریه را مدیریت ممتاز کرد و از دست ولی امرمسلمین جهان نشان ذوالفقار دریافت کرد؛ او جنگید و از حرم زینبی دفاع کرد و مجروح شد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: حاج قاسم، ایران را حرم می دانست و از آن با تمام قوت دفاع کرد؛ او مدافع مردم مظلوم بود و نه فقط مسلمان مظلوم؛ سربریدن و سلاخی و مثله کردن شیعه و ناموس را سر بازار شام فروختن و مسجد را با خاک یکسان کردن و حمام خون به راه انداختن اینها کارهای اولیه داعش است اما حاج قاسم نگذاشت داعش حتی به چند کیلومتری کرمانشاه برسد.

 

امام جمعه ریگان با بیان اینکه دل سربازان و همرزمان او در استان کرمان و دلسوزان جبهه مقاومت در سراسر دنیا جریحه دار است؛ با اشاره به انتشار فایل صوتی وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد: مراجع ذیربط از جمله شورای عالی امنیت ملی، قوه مقتدر قضاییه و دستگاه های امنیتی باید به این موضوع ورود و طراحان و عوامل نفوذی را شناسایی و محاکمه و مجازات کنند و تدابیر لازم برای پیشگیری از حوادث مشابه را فراهم آوردند.

 

 

وی افزود: میدان و دیپلماسی دو بال برای امنیت ملی هر کشوری است و در همه دنیا رسم است که میدان، فضا را برای داشتن یک دیپلماسی موفق آماده می کند لذا از وزیر امور خارجه به عنوان دیده بان حفاظت از منافع و امنیت ملی در عرصه دیپلماسی انتظار می رود با هوشمندی و کیاست با مسائل مواجه شود و اطراف و حواشی و خانواده و دوستان دائم مراقبت کند تا از نفوذ عناصر مزدور و خودفروخته مصون بماند.

 

 

حجت الاسلام رضازاده در پایان با لحنی آکنده از حزن گفت: شرمنده ایم سردار! مدیونیم سردار! مرد میدان، دلاورمرد جبهه مقاومت؛ از روی او خجالت می کشیم، حاج قاسم هنوز زنده است چون به فرموده رهبر انقلاب، یک مکتب است.

کد خبر 1052163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha