۷۰ درصد کادر درمان خراسان جنوبی علیه کرونا واکسینه شدند

احمدی گفت: واکسیناسیون ۷۰ درصد کادر درمان استان خراسان جنوبی علیه ویروس کرونا انجام شد و این هفته با مرحله جدید تزریق واکسن ۱۰۰ درصد کادر درمان استان واکسینه می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جلال احمدی» امروز (۱۱ اردیبهشت) در نشست خبری آنلاین اظهار کرد: بیش از ۱۵ ماه از شیوع ویروس کرونا در سطح کشور می گذرد و بعد از فروردین ماه امسال با افزایش مبتلایان و موج چهارم این بیماری در استان مواجه شدیم اما چند روزی است که روند بیماری ثابت شده و افزایشی ندارد.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه علی رغم مواجه با چهار موج شیوع بیماری اما در استان با کمبود تختری بستری برای بیماران کرونایی مواجه نشدیم، گفت: در حال حاضر ۳۵۷ تخت عادی و ۹۴ تخت ویژه در سطح استان برای این بیماری اختصاص یافته و خدمت رسانی می شود و این ظرفیت وجود دارد که با افزایش تعداد بیماران ظرفیت تخت های بستری را نیز افزایش دهیم.

 

وی از تأمین دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان های استان خبر داد و تصریح کرد: البته دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان شهرستان سرایان قطعی شده اما هنوز به استان نرسیده است.

 

احمدی با بیان اینکه در این مدت تجهیزات خوبی برای درمان و تشخیص کرونا با همکاری وزارت بهداشت و خیران برای استان تهیه و توزیع شده است، افزود: با جذب پنج دستگاه سی تی اسکن پیشرفته اکنون در خراسان جنوبی هفت دستگاه فعال است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ادامه بیان کرد: در راستای طرح واکسیناسیون کووید ۱۹ برای واجدین شرایط مرحله اول، ۷۰ درصد کادر درمان خراسان جنوبی واکسینه شدند البته برخی کارکنان به دلیل اینکه در حال حاضر مبتلا به کرونا هستند و عده ای نیز به دلیل تمایلات شخصی از دریافت واکسن ممانعت کرده اند.

 

وی با اشاره به اینکه این هفته با مرحله جدید تزریق واکسن ۱۰۰ درصد کادر درمان استان واکسینه می شوند، گفت: همچنین بعد از پایان مرحله اول در هفته گذشته، واکسیناسیون سالمندان از سنین ۸۰ سال به بالا در حال انجام است.

 

احمدی با اشاره به اینکه بیشترین تزریق واکسن کورنا از نوع اسپوتنیک وی (روسی) و آسترازنکا(انگلیسی) بوده و استانداردهای وزارت بهداشت را دارند، ادامه داد: تاکنون از واکسن‌ها عوارضی که منجر به بستری شدن و قابل ذکر باشد، گزارش نشده است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری شبستان درباره مشاهده برخی عوارض پس از تزریق واکسن آسترازنکا در برخی کشورها و نگرانی ها درباره عوارض لخته شدن خون با تزریق این واکسن، گفت: مرجع بررسی واکسن های کرونا وزارت بهداشت است اما عارضه آن به لحاظ آماری به اندازه ای نیست که غیرقابل استفاده باشد و تاکنون عارضه جدی و فوتی گزارش نشده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت یک هزار و ۸۰۰ پرستار در سطح استان، افزود: در حال حاضر با کمبود نسبی حدود ۴۰۰  تا ۵۰۰ پرستار مواجه هستیم و از زمان شیوع کرونا نیز تاکنون ۱۶۰ نفر کادر پرستاری به بیمارستان های استان اضافه شده است و هیچ پرستاری در نوبت طرح نداریم.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پایان تأکید کرد: استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اماکن عمومی یکی از راه‌های اصلی پیشگیری از شیوع کروناست.

 

 

کد خبر 1052295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha