مهمترین هدف هیئت بازرسی، اعتمادسازی در انتخابات است

کریمی گفت: سلامت انتخابات برای کشور بسیار حائز اهمیت است و نظارت بر انتخابات بسیار جدی گرفته خواهد شد چرا که باعث تقویت اعتماد عمومی در جامعه می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار گلستان، «ابراهیم کریمی» با اشاره به نقش انتخابات آتی در تقویت بنیان نظام جمهوری اسلامی گفت: ‌اصل و محتوای روند برگزاری انتخابات با حضور بازرسان انتخابات انجام می شود.   

 

رئیس هیئت بازرسی انتخابات گلستان اضافه کرد: سلامت انتخابات برای کشور بسیار حائز اهمیت است و نظارت بر انتخابات بسیار جدی گرفته خواهد شد چرا که باعث تقویت اعتماد عمومی در جامعه می شود.    

 

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار گلستان اظهار کرد: مشارکت حداکثری، اولویت اصلی نظام بوده و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور در استان اندیشیده شده است.

 

وی با اشاره به اینکه هیئت بازرسی انتخابات به موجب مواد 31 قانون انتخابات ریاست جمهوری و 69 قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور شکل گرفته است، خاطر نشان کرد: در این قانون وزارت کشور مامور اجرای قانون انتخابات است و اجازه دارد تا هیئت هایی تحت عنوان بازرسی برای حصول اطمینان از حسن اجرای قانون منصوب کند.        

 

کریمی با بیان اینکه، آگاهی پیش شرط برگزاری انتخابات قانونمند است، تاکید کرد: با ارائه آموزش های دقیق و مستمر بازرسان و مجریان به احکام قانونی مسلط می شوند.    

 

به گفته وی، برای هر صندوق رای یک نفر بازرس مستقر است و تا پایان شمارش آرا و درج صورت جلسات بازرسان در کنار مجریان هستند.       

 

کریمی یادآور شد: تا پایان انتخابات رسیدگی به شکایات در دستور کار قرار دارد و شماره تلفن 32480132 الی 4 و 111  به صورت شبانه روزی آماده رسیدگی به تخلفات احتمالی کاندیداها است.

کد خبر 1052452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha