ساخت ضریح مقام کف العباس(ع) به مرحله پایانی نزدیک می شود

آستان مقدس حضرت عباس(ع) از رسیدن به مراحل پایانی ساخت ضریح طلاکاری شده مقام دست چپ حضرت عباس(ع) و نصب نهایی این ضریح خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، کار ساخت ضریح مقام دست چپ حضرت عباس(ع) به مراحل پیشرفته رسیده است و ساخت بیشتر قطعات فلزی آن به اتمام رسیده است. تنها مطلا کاری و منبت طلا باقی مانده است.

 

«ناظم الغرابی» رئیس بخش ضریح سازی در آستان مقدس حضرت عباس(ع) گفت: کارها طبق برنامه ریزی پیش می رود و تنها کار  طلاکاری روی صفحه میناکاری شده سبز رنگ وقطعات تزئینی و همچنین طلاکاری همه قطعات که ضریح هشت ضلعی را احاطه کرده است، باقی می ماند.

 

الغرابی افزود: درصورتی که ساخت هر قطعه به پایان برسد، آن قطعه روی سازه نصب می شود. پس از پایان نصب و اجرای اصلاحات لازم، کار شماره گذاری و تفکیک آن انجام می گیرد تا برای نصب نهایی آماده شود.

 

وی ادامه داد:  پایان کارها شامل فضای داخلی ضریح است که با با چوب ساج طبیعی منقوش به نقش و نگارهای رنگی است. داخل ضریح از نظر دوام، استحکام و زیبایی با خارج از آن تفاوتی ندارد. به لطف خداوند پایان می یابد.

 

این ضریح هشت ضلعی نخستین ضریح ساخته شده با این طراحی است. قطر آن به سه متر و ارتفاع آن به 2.85 متر شد. سازه این ضریح از فولاد ضد زنگ با ضخامت دو میلی متر است. اجرای آن با مشخصات دقیق وحرفه ای و دوام بالا طراحی شده است.

کد خبر 1052457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha