افتتاح کارگاه خیاطی در جوار حرم یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: کارگاه خیاطی در جوار حرم یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس به منظور اشتغالزایی و بهره گیری از ظرفیت بقاع و اماکن مذهبی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» عصر امروز (شنبه 11 اردیبهشت) در افتتاح کارگاه خیاطی در جوار حرم حضرت یحیی بن زید (علیه السلام) گنبدکاووس اظهار کرد: افتتاح این کارگاه در راستای اشتغالزایی استفاده از ظرفیت بقاع و اماکن مذهبی رقم خورده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: در راستای توانمندسازی جوامع محلی، زنان سرپرست خانوار و جوانان تفاهم نامه ای با مراکز که در این امر مرتبط هستند مثل استانداری گلستان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شده تا براساس آن از ظرفیت اماکن مذهبی  به منظور ایجاد کارگاه های کوچک اشتغالزایی استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد بیان کرد: با توجه به این مهم در حرم مطهر یحیی بن زید (علیه السلام) کارگاه خیاطی تاسیس شد که بیش از 10 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می شوند و حدود 60 میلیون تومان نیز از عواید بقعه برای این امر خیر و شمیم خدمت هزینه صرف شده است.

 

وی افزود: امیدواریم در این فضای مناسب کارآفرینی رقم بخورد و تولید این کارگاه باعث تقویت بنیه خانواده افراد شاغل در این مکان شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان متذکر شد: تمامی اماکن مذهبی را دعوت می کنیم که به سمت چنین رویدادهایی حرکت کنند و امیدواریم هیئت امنا بستری را فراهم کنند که از ظرفیت های اماکن مذهبی برای تولید و اشتغالزایی استفاده شود.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد خاطرنشان کرد: این کارگاه با هفت چرخ خیاطی شروع به فعالیت کرده است و قطعا این کارگاه را توسعه خواهیم داد و از ظرفیت فنی و حرفه ای و دیگر دستگاه های در این راستا بهره خواهیم گرفت.

 

 

کد خبر 1052550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha