ملت ایران با پشتوانه ولایت فقیه برابر دشمن ایستادگی می‌کند

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه ملت ایران با پشتوانه ولایت فقیه برابر دشمن ایستادگی می‌کند، گفت: امام راحل با شجاعت و شهامتی که در برابر دشمن داشت همواره بر حاکمیت ولایت فقیه تاکید داشته و آن را مانع از پیش روی دیکتاتور می دانستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۱۱اردیبهشت) در هجدهمین روز از ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران حاضر در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران،با اشاره به مضمون یک شعر از امیرالمومنان علی(ع) بیان کرد: اگر سرپرستی ما در دست خداوند باشد ما ضایع نخواهیم نشد اما اگر ولایت به دست دیگری باشد تباه خواهیم شد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: براساس آموزه‌های قرآن ما دو نوع ولایت با دو مدل کارکرد داریم، اول ولایت و سرپرستی خداوند است، اگر خداوند مولا و صاحب الاختیار باشد کارکردش این است که بنده را به رشد می‌رساند، اما اگر  مدیریت با شیطان باشد کارکرد آن برعکس است و فرد را از نور به ظلمت می‌برد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: خداوند ولی و سرپرست کسانی است که ایمان آوردند، ولی شیطان محضر طاغوت است و انسان  از سعادت و هدایت را به سمت تاریکی و زوال می‌برد، پس مهم این است که ما اختیار خودمان را به دست چه کسی بدهیم.

 

وی با اشاره به توحید در ولایت، یادآور شد: باید بدانیم که ولی ما فقط خدا است و خدا دستور می‌دهد که از چه کسی تبعیت کنیم که به ترتیب رسول اکرم، حضرت علی (ع) و ائمه اطهار تا امام زمان (عج) خواهند بود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران اذعان کرد: برخی زاویه گرفتند که پیغمبر اکرم(ص) برای خودش ولی انتخاب نکرده و جریان ولایت متوقف شده است در حالی که ما مسلمان بنا بر دلایل مختلف که مهم‌ترین آن غدیر است این ادعا را قبول نداریم، چرا که پیامبر اکرم در روز غدیر حضرت علی (ع) را به‌عنوان ولی جامعه مسلمین معرفی کرده است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه ملت ایران با پشتوانه ولایت فقیه برابر دشمن ایستادگی می‌کند، گفت: امام زمان (عج) که در پس پرده غیبت به‌سر می‌برد ولایت را به کسانی فقیه و متقی باشند ارجاع داده است، همان موثق‌ترین فردی که ولایت به آن سپرده می‌شود، با پیروزی انقلاب اسلامی و ولایی شیعی مشروعیت از آن خدا بوده و الهی است.

 

وی با اشاره به اینکه ولایت فقیه نظام سیاسی پیشرفته در فرهنگ تشیع است، عنوان کرد: امام راحل با شجاعت و شهامتی که در برابر دشمن داشت همواره بر حاکمیت ولایت فقیه تاکید داشته و آن را مانع از پیش روی دیکتاتور می دانستند، در این ۴۲ سال برکات ولی فقیه را دیدیم و باید به آن افتخار کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به سوره بقره و حجر، تصریح کرد: خداوند بهترین یاری‌کننده و مولا انسان‌ها است ولی مولاهای دیگر بد هستند، اگر مولایمان دست نشانده آمریکا و غربی‌ها باشند مصداق بارز شیاطین خواهند بود، در آستانه روز قدس قرار داریم باید بگوییم که این صهیونیست‌های جنایت‌کار چه کارهایی انجام دادند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: از خانواده پیغمبر اکرم(ص) تنها کسی که تشییع جنازه‌اش کامل صورت گرفت امام حسن مجتبی (ع) بودند، ایشان مظلوم بودند به هنگام افطار با زبان روزه آب یا شیر مسموم را سر کشیدند و همه وجودشان سوخت.

کد خبر 1052615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha