تلاش داریم آموزش هنر به بچه های مسجد به اشتغال زایی ختم شود

معصومی گرجی با بیان اینکه تربیت هنرمندان مسجدی نیازمند کار میدانی و جهادی است، گفت: تلاش داریم آموزش هنر به بچه های مسجد به اشتغال زایی ختم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «مهدی معصومی گرجی» امروز(11اردیبهشت) در نشست صمیمی با حجت الاسلام«رجب نعمتی قرا» سرپرست ستادفهمای مازندران با محوریت پیگیری اجرای تفاهم نامه همکاری ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور(فهما) و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در استان، اظهار کرد: این تفاهم نامه سال گذشته در سطح کلان کشور بین این دو نهاد انقلابی بسته شد اما متاسفانه در استان به درستی اجرا نشده است.

رئیس حوزه هنری مازندران با بیان اینکه در سال جاری با توجه به شعار سال با عنوان«تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» تلاش داریم موانع پیش روی این تفاهم نامه شناسایی و برطرف شود، افزود: امید است با همکاری این دو نهاد انقلابی که خاستگاه شان از مسجد است در قالب این تفاهم نامه نیروهای متعهد و هنرمند و انقلابی را برای آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تربیت نمایند.

 

وی با بیان اینکه تفاهم نامه همکاری مشترک ستادفهما و حوزه هنری در تمامی بخش های هنرهای تجسمی، شعر، نمایش، سرود و ... چشم انداز تعریف کرده، اظهار کرد: معتقدم حوزه هنری و کانون های مساجد باهم برادر و هماهنگ هستند اهداف و سیاست ها یکی است، کانون های مساجد به دنبال کشف نیروهای مسجدی و انقلابی است ما هم در حوزه هنری انقلاب اسلامی پیگیر همین امر هستیم.

 

معصومی گرجی به نقش بچه های مسجد در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم اشاره و بیان کرد:  مقام معظم رهبری بر تربیت نیروهای انقلابی تاکید دارند، و انقلابی بودن و مسجدی بودن را لازمه رشد و پویایی کشور می دانند. از این رو باید متحد بشویم نیروهای مسجدی را کشف و تربیت کنیم.

 

وی با تاکید براینکه این تفاهم نامه باید در تمامی مساجد شهری و روستایی و حتی  مناطق محروم و کم برخوردار اجرایی شود، افزود: در مناطق محروم نیز باید هنرمندان شناسایی شوند خاصیت که هنر دارد موجب می شود روح انسان پرواز کند و هنر تلنگری بزند تا زندگی آنها تغییر مسیر بدهد.

 

معصومی در بخشی از سخنانش به همکاری حوزه هنری مازندران با کانون اصلاح و تربیت اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه بستیم تا خط مشی این نوجوانان را تغییر دهیم حمایت مالی و تخصصی می کنیم.

 

وی با بیان اینکه این آمادگی در حوزه هنری مازندران وجود دارد که در عرصه های نمایش، تجسمی، ادبیات، موسیقی، سرود و... به بچه های مسجد استان آموزش دهیم، اظهار کرد: در برخی از مساجد هنوز هیات امنا با فعالان فرهنگی مساجد همراه نیستند و بعضا با فعالیت های این نوجوانان و جوانان مقابله می کنند  که باید زمینه رفع این مشکل برای اجرای درست تفاهم نامه همکاری مشترک حوزه هنری و ستادفهما فراهم شود.

 

معصومی گرجی با بیان اینکه تربیت هنرمندان مسجدی نیازمند کار میدانی و جهادی است، گفت: تلاش داریم آموزش هنر به بچه های مسجد به اشتغال زایی ختم شود.

 

وی با بیان اینکه هنر فقط جنبه سرگرمی ندارد، تصریح کرد: فعالیت هنری می تواند فرصت برای کسب درآمد باشد.

کد خبر 1052656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha